Terug

Elektricien vraagt voorschot maar komt de afspraken niet na (geen communicatie, geen werken)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Topbouw

02/06/2021

Beste Sander, In mei 2020 maakte u een offerte op voor elektriciteitswerken in mijn tuin.In februari 2021 accepteerde je de werken. Op mijn bericht wanneer je zou komen antwoordde je op 18/2 wss maandag of woensdag.Op 23/2 kwamen jullie de helft van de bedrading leggen, maar je had niet genoeg kabel bij. Op 5/3 vroeg ik je of je me vergeten bent, maar dat bericht bleef onbeantwoord. Op 9/3 maart vroeg je me om het voorschotfactuur (dat ongeveer de helft van de prijs van de werken bedraagt omdat ik de verlichting en armaturen vermeld in de offerte al zelf had aangeschaft) te betalen en dat deed ik op 14/3.Op 21/3 stuur ik een reminder voor de werken. Op 24/3 antwoord je dat je binnen 8 dagen zult komen.Op 1 april stuur ik alweer een reminder want je komt niet opdagen en de dag erna vraag ik je (omdat ik geen antwoord krijg) of mijn werken wel in je planning passen. Dat je anders een deel van het voorschot terug kunt storten zodat ik iemand anders kan gaan zoeken.Op 14/5 krijg ik nog steeds geen antwoord (we zijn twee weken verder) en stuur ik je een lieve reminder.Je komt opdagen en legt de rest van de bekabeling. Ook de helft van de 'loopgraven' worden toegegooid.Op 18/5 zeg je dat je op 31/5 zult komen verder doen (installatie van elektriciteitskast, stopcontacten binnen en buiten, andere aansluitingen) en dat alles dan op 1 dag zou gedaan zijn. Maar ook hier kom je niet opdagen en beantwoord je mijn telefoongesprek niet. Ik spreek een boodschap in maar je antwoordt tot op heden (2/6) niet.Het komt erop neer dat je al aan het aanmodderen bent sinds februari 2021. Excuses van je telefoon die niet goed werkt of je camionette die in panne staat (zei je tijdens die 2 keren dat ik je zag) aanvaard ik niet meer.Na 4,5 maanden vraag ik je om me het voorschot van 2120€ terug te storten zodat ik op zoek kan gaan naar een andere meer punctuele elektricien. Binnenkort zijn het examens en begint de zomervakantie én het bouwverlof. Ik heb genoeg geduld getoond maar nu is het genoeg.Het spijt me dat het op deze manier is moeten gaan maar ik heb u vele malen gevraagd of mijn werken in je planning pasten en nooit gaf je me er een antwoord op. Het is duidelijk niet het geval en dan vind ik het beter dat het hierbij stopt.In de hoop zo snel mogelijk mijn voorschot teruggestort te krijgen, teken ik, met vriendelijke groeten,Chantal


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform