Terug

Eerlijk duurt het langst?

Closed Openbaar

Heymans Vastgoed

Start een klacht

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

L. C.

Naar: Heymans Vastgoed

11/11/2025

Immo Heymans, eerlijk duurt het langst? (https://www.heymans-vastgoed.be/) Beste heer Heymans, Dit is de 3de maal dat ik u contacteer in een poging om tot een vergelijk te komen over uw manier van werken die mij alleen maar geld gekost heeft. Op de 2 vorige pogingen wacht ik nog altijd op uw reactie. (6 maanden en 2 maanden geleden) Vandaar dat ik mijn laatste mail nogmaals via een andere weg wil bezorgen zodat eventuele andere potentiële kopers ook op de hoogte mogen/moeten zijn van uw bedenkelijke werkwijze. (de juiste benaming van die werkwijze laat ik aan de lezer over) Deze mail is een antwoord op een korte mail die ik mocht ontvangen na de ondertekening bij de notaris waarin u mij een klein presentje aanbood. Beste heer Heymans, Het enige presentje, van Heymans Vastgoed, dat welkom is, zou een vergoeding van mijn extra kosten zijn door uw, wat sommige zouden noemen, oneerlijke, onprofessionele en leugenachtige manier van werken. Maar ik zou het iets genuanceerder benoemen. Op alles ja zeggen en later blijkt dat elke ja van u eigenlijk een niet waar is/was: - de hal die zal men schilderen tegen dat ge hier intrekt, dit tijdens ons eerste bezoek toen u ons naar de beschadigde muren van de hal zag kijken (+ 750 euro extra kosten) - die venster klink zal gemaakt zijn tegen dat ge hier intrekt, dit toen we de venster klink in ons handen hadden toen we de venster in de slaapkamer trachten te openen. - 1 van de wc's had een spoelknop die niet goed ging, dit zou nagekeken worden (niet dus). - de verlichting zal blijven hangen (op de vraag van mijn vriendin tijdens ons eerste bezoek) en dan later er geld voor vragen! - in de berging langs de eetplaats stond er een diepvriezer volgens Mr Heymans. (die stond in werkelijkheid in de garage, maar dat klinkt niet goed voor wat oudere mensen dat ze 2 verdiepingen te voet naar beneden moeten gaan om iets uit de diepvries te halen) - het is geen probleem dat ik de schilder en vloerder eens binnen moet laten voordat het sleutelcontract actief zou zijn (met uitvluchten en niet beantwoorden van e-mails is geen schilder of vloerder op voorhand binnen kunnen gaan voor een offerte te maken) - niet vermelden dat er schade was aan de terrasmuur en dat daar nog werken moesten aan gebeuren Vreemd: - toen ik een controle van de vensters, kranen,.. wou starten zei Mr Heymans dat dat niet nodig was omdat de verkoper een verplichting had om alles in goede staat te verkopen. Dit bleek dus een leugen die ik pas zag in de eigenlijke akte waar in stond dat ik de woning in de staat waar ze zich bevond zou kopen. Toen ik dit bemerkte en dit allemaal toch wou controleren schoot Mr Heymans in een extreme woede en gooide gewoon de telefoon toe. Bedenkelijk: - mijn eerste bod was 685.000 euro. Daarop zei u dat als ik de lampen en raam decoratie ook wou hebben dat mijn bod met een 7 zou moeten beginnen. - Omdat ik graag alle raam decoratie en verlichting (die er volgens uw eerdere opmerking al van het begin inzat!!) wou hebben heb ik een bod uitgebracht van 700.000 euro - toen ik dit bod tekende zei ik erbij dat dit voor alles was, wat u bevestigde. (stomme fout van mij om u tot dan te vertrouwen en dit niet op het papier te zetten) - een beetje later liet u mij weten dat het bod aanvaard was en dat ik een bod op de onroerende goederen had gedaan en zou moeten extra betalen indien ik de verlichting en raamdecoratie zou willen hebben (extra kosten: 5000 euro) - toen ik uiteindelijk de sleutels kreeg van het appartement bleek dat alle vliegenramen verdwenen waren (vliegen ramen!!). Extra kosten 750 euro. Dit maakt een totaal van 6500 euro extra kosten die ik heb moeten maken omdat u niet eerlijk bent. (750 schilderen hal + 750 vliegenramen + 5000 roerende voorwerpen die volgens afspraak er in zouden zitten indien bod met een 7 begon) Ofwel regelen we dit in der minne ofwel ga ik openbaar met mijn klachten zodat andere potentiële klanten weten waar ze aan toe zijn voordat ze met u in zee gaan. Vriendelijke groeten, Luc Christiaens

Bemiddeling door Testaankoop 26 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform