Beste TestAankoopIk heb op 28.03.2019 mijn VISA-kaart in het BNP Paribas Fortis-kantoor te Turnhout Gasthuisstraat opgezegd. Dat werd bevestigd met een kopietje voor elke partij. Nu, vóór die opzegging, stond er nog een saldo van + 10,45 euro. Dat geld had Amazon.de mij namelijk teruggegeven. (Hier zijn uiteraard bewijzen van.) Maar... Ik heb dat geld nooit op mijn zichtrekening ontvangen. Toen ik dit in datzelfde kantoor te Turnhout meldde, zei de medewerkster dat ik een klacht moest indienen via mijnkaart.be.Dat heb ik niet gedaan. Het leek mij professioneler om de zaken met de bank zelf te regelen, dus besloot ik een klacht in te dienen via de bankwebsite. De eerste klacht, tevens ook mijn vertrekaankondiging, werd genegeerd. Ik besloot mijn spaarrekening leeg te halen, zodat de bank eindelijk oor had naar mijn probleem, maar tevergeefs. Want ook de tweede klacht ging naar niemandsland. En dus maakte ik een afspraak waarin stond dat ik graag mijn geld terugwou, zodat ik kon vertrekken. Ook zou er een klacht worden ingediend bij de politie, wat vrijdag 23.08.2019 ook gaat gebeuren.En nu wordt het interessant... Want niet alleen negeert BNP Paribas Fortis al mijn communicatiepogingen, behalve via Facebook, de bank blokkeert ook mijn kaart. Hierdoor lopen alle betalingen achter en zal mijn online besteld cadeautje later aankomen.Samenvatting:1. BNP Paribas Fortis stort het +10,45-bedrag niet op mijn zichtrekening.2. Al mijn klachten erover worden genegeerd.3. De bank blokkeert mijn kaart, en dus ook alle betalingen.//Ik wil deze afschuwelijke diefstalbank éíndelijk achterlaten, maar word keer op keer tegengehouden. Mijn rekening sluit ik sowieso af, maar niet vooraleer ik mijn 10,45 euro (gestolen van VISA-kaart) heb alsook toekomstige geldboetes wegens te late betalingen, excuses én een schadevergoeding van 26,00 en 500,00 euro. Dat laatste bedraginterval is de geldboete (gevangenisstraf níét meegerekend) die men in België moet betalen bij diefstal zonder geweld.Ik dank u hartelijk voor uw tijd en moeite. Mocht u vragen hebben, contacteer mij dan gerust. Want ik ben een beetje radeloos. Misschien dat mijn officiële klacht bij de politie morgen wél gaat helpen. Want ik laat dergelijk onrecht niet los. ~ Een bank die steelt, hoort niet te bestaan.Met vriendelijke groeten,Gabriel AvornicuPS Er wordt ook nog een persbericht uitgestuurd, aangezien BNP Paribas Fortis in maart van dit jaar in het nieuws kwam in verband met diefstal uit de kluisjes van consumenten. De bank behandelde die slachtoffers als waardeloze vuilniszakken en hield ze, ondánks hun verzekering, zes (!) jaar lang aan het lijntje.