Beste,op 28 januari reserveerden wij op naam van Stef Huybrechts, mijn zoon, een wagen voor onze vakantie in juli in Sardinië. We betaalden bij Easyterra hiervoor in januari het volledige bedrag : € 351,27 Contract : EU 17688690Omwille van Corona werd zijn oorspronkelijke vlucht (21/7) geannuleerd en moest hij een dag later vliegen dan gepland. (22/7) Omdat wij,zijn ouders reeds in Castelsardo waren, spraken wij af dat wij de wagen op de afgesproken tijd in de luchthaven van Olbia zouden ophalen.We moesten hiervoor twee uur rijden. Wij hadden het reservatiebewijs, de creditkaart van Stef, een door hem geschreven volmacht, een afdruk van zijn identiteitskaart en rijbewijs bij .Groot was dan ook onze verbazing dat wij de wagen niet konden ophalen.De Sardijnse agenten van B-rent waren heel nors, onvriendelijk en zeiden dat we maar naar België moesten bellen. Zij konden(wilden) ons niet helpen.Mijn man, Theo Huybrechts, wou dan de wagen op zijn naam huren , met zijn creditkaart en extra bijbetalen, zodat Stef de tweede chauffeur zou kunnen zijn.Dan moest alleen de voornaam (van Stef naar Theo) gewijzigd worden. Ze heten beiden Huybrechts. Maar dat kon ook niet.Daarna vroegen we of de auto (die voor de periode van 10 dagen betaald was) één dag op de luchthaven kon blijven staan tot Stef de volgende dag zou arriveren.Maar daar hadden de agenten ook geen oren naar. Ondertussen belde ik naar het telefoonnummer van Easyterra in België. De voicemail vroeg of ik in het Nederlands of Frans wou bellen, maar elke medewerker die aan de lijn kwam, sprak alleen Engels.Ik spreek wel een woordje Engels, maar om dit probleem toe te lichten, had ik dit liever in het Nederlands kunnen doen. De medewerker, Felipe, was heel vriendelijk en deed echt moeite om ons probleem op te lossen.Hij wou de agent in Olbia spreken, maar die was ondertussen gaan eten. De andere agenten in Olbia weigerden de telefoon van ons over te nemen.Toen na een uur de eerste (Sardijnse) agente terug was, probeerden wij opnieuw Felipe te bellen zodat hij met haar kon praten.We kregen een andere medewerker aan de lijn die beloofde dat Felipe ons zo snel mogelijk zou terugbellen.Toen dit na een half uur nog niet gebeurd was, belden we opnieuw en kregen we een andere (Engelstalige) medewerker aan de lijn.Deze vroeg om alles opnieuw uit te leggen omdat Felipe nog altijd in gesprek was met andere mensen. De tweede medewerker sprak met de Italiaanse agente met de vraag om de auto een dag op de luchthaven te laten staan, maar die weigerde dat. Volgens hem was dan de enige optie nog om een nieuw contract af te sluiten.Dit zou ons voor dezelfde wagen (voor 1 dag minder) meer dan het dubbel van het bedrag dat wij reeds betaalden, kosten (€ 670)Alles bij elkaar zou ons dan de huur van een wagen ongeveer € 1021 !!!! kosten voor 9 dagen ( €351oorspronkelijk en €670 voor nieuw contract)Dit vonden we zeer onredelijk. Dus besloten we om dan geen wagen te huren. We moesten opnieuw twee uur naar Castelsardo rijden en de volgende dag , na weer twee uur rijden ,op de luchthaven van Olbia, Stef ophalen. Dit alles, terwijl ik in januari alles perfect geregeld en betaald had.Buiten mijn wil om, door annulatie van zijn oorspronkelijke vlucht, startte de vakantie voor mij (en voor hem) met een traumatische ervaring en ondervonden we de volgende dagen het ongemak van zonder wagen in een afgelegen resort te zitten. Felipe stuurde nog een mail om te laten weten dat hij mij later nog had proberen te bereiken.Hij schreef dat ik na de huurperiode (31/7) contact moest opnemen met de klantendienst. Dit deden we maar kregen als antwoord dat deze regels in hun algemene voorwaarden staan. Als we de wagen twee dagen vooraf geannuleerd hadden, hadden we het geld (€ 351)wel teruggekregen. En hadden we een andere, dubbel zo dure, kunnen huren. Nu zijn we al het geld kwijt en hadden we geen wagen. Easyterra schuift de schuld op de luchtvaartmaatschappij, maar die heeft ons tijdig verwittigd en bood ons verschillende interessante alternatieven aan. Het is de autoverhuurmaatschappij die onmenselijk handelt in deze coronatijden. Met vriendelijke groeten,Annemie Rochtus