Terug

E-step Defect door herstelling bij EZRide

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

G. D.

Naar: EZ RIDE

16/08/2024

Geachte heer, Op 01-12-2022 kocht ik een Inmotion S1F in uw winkel en betaalde ik er €999,00 voor. Op 5 januari 2024 bracht ik mijn Inmotion S1F bij jullie binnen met een defecte motor en een platte band, m.a.w. ter vervanging van het achterwiel (want dat is de motor). Bij het inleveren van de step werd duidelijk besproken besproken en opgeschreven: Wat er gebeurd was en wat er diende te gebeuren: De leiband van de hond was in het achterwiel geraakt, waardoor motor was geblokkeerd, deze diende vervangen te worden. (Zie bijgevoegd document "Bewijs van Reparatieopdracht") Tevens was ik er duidelijk over dat ik dit defect zelf had veroorzaakt en dus geen eisen stelde m.b.t. de garantie. Echter, bij ophaling blijkt dat er een 10-tal nieuwe defecten en beschadigingen zijn bijgekomen die er voordien overduidelijk niet waren en zijn aangebracht door jullie hersteller/technieker in de shop. Waarvan de schade die jullie hersteller heeft toegebracht aan het Battery Management System ertoe leidt dat het niet meer financieel interessant is de step step nog te herstellen. Voor een uitgebreide reportage met alle details, foto's en datums, verwijs ik naar het bijgevoegde document. "e-mail verzonden aan EZRide Maart 2024.pdf" Bijgevolg, na minder dan 24 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Ondanks eerdere communicatie omtrent het probleem is het geschil tot op heden niet opgelost. Mijn laatste e-mailberichten (Maart 2024) weden genegeerd. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Gunther De Bruyne Bijlagen: • E-mail verzonden aan ezRide in Maart 2024 (met een gedetailleerd overzicht van de beschadigingen aangebracht door de "hersteldienst" van EZRide) • Betalingsbewijs (overschrijving voor aankoop van e-step) • Bewijs van Reparatieopdracht (ontvangen bij inlevering van step)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform