Terug

dubbele betaling voor 1 dienst

Closed Openbaar

zeekoning De Haan

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

M. V.

Naar: zeekoning De Haan

17/07/2025

Beste, in februari 2025 verkochten wij onze stacaravan die reeds vele jaren op Camping Zeekoning in De Haan staat. Wij moesten de huur voor 2025 van het perceel waarop de caravan staat betalen en de nieuwe eigenaar op zijn beurt nogmaals. Dus de camping heeft 2x huur gekregen voor 1 perceel en 1 periode. Dit kan toch niet?

Berichten (1)

zeekoning De Haan

Naar: M. V.

17/07/2025

Reactie – i.v.m. klacht over vermeende dubbele huur Wij betreuren de misleidende voorstelling van zaken en wensen de feiten recht te zetten. Mevrouw Maggy heeft haar huurovereenkomst voor 2025 zelf opgestart. Haar caravan stond op het perceel, en zij besloot tijdens het jaar om deze te verkopen terwijl die bleef staan. De camping stond dit toe zonder enige commissie of vergoeding – wat in de sector een zeldzame gunst is. Alles is op voorhand duidelijk gecommuniceerd. Er werd voor deze optie gekozen omdat ze op deze manier het meeste geld kon krijgen voor haar caravan. Na de verkoop werd, zoals wettelijk vereist, een nieuwe huurovereenkomst opgemaakt met de kopers. De jaarhuur is ondeelbaar en niet overdraagbaar, en het gebruiksrecht vervalt automatisch bij eigendomsoverdracht. Dit is duidelijk vermeld in onze voorwaarden (zowel online als in het contract, dat bij aanvang van elke huurovereenkomst persoonlijk wordt overlopen en ondertekend). Of de verkoop nu zou hebben plaatsgevonden na 1 week, 2 maanden of 11 maanden, doet juridisch niets ter zake: het is de caravan die op het perceel staat, en daar is een jaarhuur aan verbonden. De duur van het verblijf voor verkoop verandert niets aan de overeengekomen huurverplichting. Dat is net de essentie van een ondeelbare jaarhuur. Er is dus geen sprake van dubbele huur, noch van enige verrijking langs onze kant. Wij vinden het bijzonder jammer dat deze situatie maanden later wordt aangewend voor publieke negatieve berichten, die niet alleen onterecht zijn, maar ook doelbewust schade toebrengen aan onze reputatie. Camping De Zeekoning behoudt zich het recht voor om zich hiertegen te verdedigen. Wij staan steeds staan voor correcte communicatie rechtstreeks en met respect. Met vriendelijke groet, Elke

Bemiddeling door Testaankoop 18 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform