Terug

dubbel aangerekende bijles

Opgelost Openbaar

Estudio Gent

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. P.

Naar: Estudio Gent

23/10/2023

Mijn zoon en een collega-student hebben zich afgelopen jaar ingeschreven voor ondersteuning bij Estudio te Gent. Dit voor exact dezelfde bijlessen voor exact dezelfde vakken. Dus 2 studenten voor 1 bijlesgever in exact hetzelfde tijdsbestek. Toch zendt Estudio doodleuk een dubbele factuur naar beiden. De bijlesgever zelf kreeg voor een eenvoudige prestatie betaald vernam ik ...En mocht de begeleiding dan nog professioneel en met kennis en kunde gegeven zijn integendeel werden de studenten nog eens bijkomend overstelpt met bijkomende opdrachten en toetsen wat hen nog meer heeft doen verdrinken in de hoeveelheid te verwerken leerstof. Dit is geen studiebegeleiding naar slagen, dit is begeleiding voor financieel welzijn van de eigenaars.Ik ben dan uiteindelijk met een van de medewerksters van het kantoor overeengekomen voor een maandelijks afbetalingsplan welk na aandringen was goedgekeurd. Even later komt een van de zaakvoerders daar doodgewoon op terug. Waarschijnlijk denkt de persoon zo slapend rijk te worden.Intussen is na 4 maandelijkse afbetalingen en veel heen en weer gemaild het volledige saldo betaald. Echter wordt er nu nog steeds naar administratieve supplementen edm gevraagd. Het houdt precies nooit op met geld te vragen.

Berichten (2)

Estudio Gent

Naar: G. P.

25/10/2023

BesteU vindt het nodig om ons kantoor in een zeer slecht daglicht te stellen waarbij u zich baseert op ongefundeerde beschuldigingen en eigen interpretaties.We nemen dan ook ons recht tot antwoord op basis van bewezen feiten met aandacht op de kern van de zaak:1)Onze tarievenlijst - zie bijlage - vermeldt duidelijk dat groepslessen starten vanaf 3 studenten. De tarievenlijst wordt steeds standaard samen met het inschrijvingsformulier digitaal bezorgd aan de klant. De begeleiding wordt opgestart na ontvangst van het inschrijvingsformulier.2)Verloning docententeam:Onze studiebegeleiding wordt aangeboden door een vast team van zelfstandige cursisten met wie Estudio een professionele werkrelatie onderhoudt. De prestaties worden door onze cursisten ingegeven, ons systeem zet deze timesheets transparant om naar klantenfacturen. Ver weg van het '˜cowboyverhaal' worden alle intellectuele prestaties die een docent verricht voor elke student binnen ons kantoor correct gerenumereerd. Een basisvoorwaarde voor het opbouwen van een lange termijnrelatie met ons team.3)Uw zoon volgde studiebegeleiding bij ons kantoor Estudio in de periode 2018-2022 zowel onze tarieven als interne werking waren jullie als ouder(s) dan ook al vele jaren gekend.4)De wettelijke administratieve supplementen werden beperkt aangerekend daar u heeft nagelaten om de factuur binnen de wettelijke termijn te betalen en deze zelfs met meerdere maanden heeft overschreden.5)Betreffende het voorstel tot afbetalingsplan geeft u aan dat dit op u vraag werd goedgekeurd door onze medewerkster facturatie/betalingen. Echter is dergelijke medewerkster niet in dienst bij Estudio. Onze mail met de vraag met wie dit afbetalingsplan werd afgesproken, bleef dan ook onbeantwoord. Binnen de politiek van ons kantoor zijn afbetalingsplannen te allen tijde bespreekbaar, dit in rechtstreekse communicatie met de zaakvoerders. Op basis hiervan stellen we vast dat u dan ook eenzijdig besliste om maandelijks een aantal keren (na diverse herinneringen) geringe bedragen over te schrijven.6)De studiebegeleiding werd gea¯nitieerd door de mama van uw zoon, zijnde uw ex-partner de betalingen liepen alle jaren steeds probleemloos. Als dienstverlenend kantoor werken we met mensen, de feedback van onze klanten is voor onze medewerkers en ons kantoor dan ook essentieel. Ons team begeleidt studenten maximaal op grondige wijze, met respect voor elke student lesvoorbereidingen en extra opdrachten op naam van de student zijn hierin essentieel.  Onze dienstverlening is gestoeld op een middelenverbintenis en geen resultatenverbintenis. Binnen elk traject werken we richting te behalen resultaten, dit in samenwerking met de student en de ouder(s). Het plotse en laattijdig protesteren van de prestaties lijken ons te wijten aan factoren die spelen binnen de privésfeer en buiten de goede wil van ons kantoor vallen.

Estudio Gent

Naar: G. P.

25/10/2023

Beste Uvindt het nodig om ons kantoor in een zeer slecht daglicht te stellen waarbij uzich baseert op ongefundeerde beschuldigingen en eigen interpretaties. Wenemen dan ook ons recht tot antwoord op basis van bewezen feiten met aandachtop de kern van de zaak: 1)         Onze tarievenlijst - zie bijlage - vermeldtduidelijk dat groepslessen starten vanaf 3 studenten. De tarievenlijst wordtsteeds standaard samen met het inschrijvingsformulier digitaal bezorgd aan deklant. De begeleiding wordt opgestart na ontvangst van hetinschrijvingsformulier.   2)         Verloning docententeam:Onze studiebegeleiding wordt aangeboden door een vastteam van zelfstandige cursisten met wie Estudio een professionele werkrelatieonderhoudt. De prestaties worden door onze cursisten ingegeven, ons systeem zetdeze timesheets transparant om naar klantenfacturen. Ver weg van het'˜cowboyverhaal' worden alle intellectuele prestaties die een docent verrichtvoor elke student binnen ons kantoor correct gerenumereerd. Een basisvoorwaardevoor het opbouwen van een lange termijnrelatie met ons team. 3)         Uw zoon volgde studiebegeleiding bij ons kantoor Estudioin de periode 2018-2022 zowel onze tarieven als interne werking warenjullie als ouder(s) dan ook al vele jaren gekend. 4)         De wettelijke administratieve supplementen werdenbeperkt aangerekend daar u heeft nagelaten om de factuur binnen de wettelijketermijn te betalen en deze zelfs met meerdere maanden heeft overschreden. 5)         Betreffende het voorstel tot afbetalingsplan geeft u aan dat dit op u vraag werd goedgekeurd door onze medewerksterfacturatie/betalingen. Echter is dergelijke medewerkster niet in dienst bijEstudio. Onze mail met de vraag met wie dit afbetalingsplan werd afgesproken,bleef dan ook onbeantwoord. Binnen de politiek van ons kantoor zijnafbetalingsplannen te allen tijde bespreekbaar, dit in rechtstreeksecommunicatie met de zaakvoerders. Op basis hiervan stellen we vast dat u danook eenzijdig besliste om maandelijks een aantal keren (na diverse herinneringen)geringe bedragen over te schrijven. 6)         De studiebegeleiding werd gea¯nitieerd door de mamavan uw zoon, zijnde uw ex-partner de betalingen liepen alle jaren steedsprobleemloos. Als dienstverlenend kantoor werken we met mensen, de feedback vanonze klanten is voor onze medewerkers en ons kantoor dan ook essentieel. Onsteam begeleidt studenten maximaal op grondige wijze, met respect voor elkestudent lesvoorbereidingen en extra opdrachten op naam van de student zijnhierin essentieel.  Onze dienstverlening is gestoeld op een middelenverbintenis en geen resultatenverbintenis. Binnen elk traject werken we richting te behalenresultaten, dit in samenwerking met de student en de ouder(s). Het plotse enlaattijdig protesteren van de prestaties lijken ons te wijten aan factoren die spelenbinnen de privésfeer en buiten de goede wil van ons kantoor vallen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform