Terug

Drie gaskachels defect type ZLEcL Convectie Gaskachel 10 Kw Aardgas

Opgelost Openbaar

Wagaparts

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Wagaparts

13/12/2020

beste, reeds driemaal stuurde je een gasfornuis op dat beschadigd was. Het eerste is na een paar dagen ontploft.Het tweede was zichtbaar beschadigd, bovenrooster ingedoken,. Het derde wilde niet branden maar gaf daarentegen een geweldige steekvlam toen ik hem van in het begin een geweldige steekvlam toen ik het toestel wilde gebruiken en later zag ik dat de verf ontbrak aan de zijkant.Nu weigert de firma een ander toestel te bezorgen omdat ze er geen meer hadden alhoewel ze nog op de website staan.Een herstelling is voor de firma onmogelijk.Toen ik de eerste kachel kreeg heb ik het schoorsteengat moeten veranderen omdat de uitlaat aan de bovenkant zat en deze dan verfraait met vuurvaste laminaat.het mailverkeer2 december 2020 08:41Geachte klant,Wij sturen u deze mail omdat u uw artikel wilt retourneren.Artikelen kunnen altijd retour gestuurd worden naar het adres op onze website, als dit binnen 30 dagen na ontvangst gemeld is.U hebt aangegeven dat de kachel niet meer functioneert. Spijtig om dit te vernemen. U kunt deze retourneren zoals in bijlagen is aangegeven!Zodra het product door ons is ontvangen wordt deze gecontroleerd. Als het artikel inderdaad niet functioneert zoals het hoort zijn de garantievoorwaarden van toepassing en zullen wij u een nieuwe kachel toesturen.Hebt u twijfels over o.a. de specificaties of over de vergoeding bij het retourneren van het artikel, belt u ons gerust.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.3 december 2020 15:32:25Beste,Wij hebben uw kachel retour ontvangen.De kachel is getest en deze ploft inderdaad. De oorzaak hiervan hebben we gevonden. Dit ploffen mag niet en dat valt onder de garantie en hiervoor zou u een nieuwe kachel ontvangen.Maar de kachel is beschadigd retour gekomen, zie hiervoor bijlage 4 . De kachel is ook niet geretourneerd in originele verpakking volgens de retourvoorwaarden welke wij u toegezonden hebben. Verder missen wij ook het boekje (handleiding). De beschadiging van de kachel valt niet onder de garantie.Hoe kunnen wij dit het beste oplossen?Verneem graag een reactie van u. PS: U had een aardgaskachel besteld en ontvangen. Heeft u aardgas? Deze kachel is nl. niet geschikt voor propaan/butaangas7 december 2020 7:08Hallo,via Bol.com heb ik reeds hetzelfde item bij jullie besteld.Nu wat betreft de beschadigingde zwarte vlek rechts is duidelijk te zien dat die in de fabriek niet werd mee gespoten wat voor ons geen probleem is.We gebruiken wel aardgas en het was niet enkele plofjes maar na enkele dagen een zeer luide knal en dan niets meer.Van die andere beschadigingen weet ik bij mijn weten niets van.En de originele doos hebben we niet meer.Ik denk wel voor een onbetrouwbare kachel die nota bene ontplofte kun je wel een andere leveren zonder futiliteiten te zoeken die niets met de zaak te maken hebben.Zeker voor een goede gezonde firma is dit peanuts om een goede naam te laten behouden. Wat stel je voor?M.v.g.7 december 2020 11:08 Mevrouw,Mijnheer,Toen ik uw toestel mocht ontvangen bemerkte ik enkele beschadigingen (zie bijlage). Ik zal die retour sturen en ik wil zeker geen vervanging.Ik wil dit toestel niet en zeker geen vervanging.Volgens mijn zoon (advokaat burgerlijke rechten) is het niet logisch dat ik de retourkosten moet betalen daar U me een beschadigd toestel toestuurde. Door de zichtbare fouten en toevallig ontdekte klevers aan de zijkanten van het venster, wat ik niet normaal vind en wat is de bedoeling daarvan, heb ik steeds minder vertrouwen in uw firma.Zeker wat betreft de vorige levering bestelling met bestelnummer 1159894814.Ik stel me vragen bij uw opmerkingen bij deze levering daar enkel het toestel is ontploft en verder geen beschadiging had.Als U me voor dit toestel geen deftig toestel kunt leveren zonder extra kosten voel ik me genoodzaakt de consumentendienst en testaankoop te verwittigen.7 december 2020 11:58:58Beste,Allereerst excuses voor het ongemak. Spijtig te moeten vernemen dat u er zo overdenkt. Het eerste toestel daarvan was de kabel los van de ontsteking daardoor komt de vonk niet op de juiste plaats en dat kan die plof veroorzaken.De beschadigen die u nu aangeeft bij het vervangend toestel kan ik aan de bovenzijde een beschadiging zien de andere foto is te onduidelijk. De kleefband die u bedoeld is hitte vast afsluitband zodat er geen rook door de gaasjes naar buiten komt heeft verder geen gevolgen.Voor alle duidelijkheid er worden geen verzendkosten in rekening gebracht om terug te sturen. Bij de vorige kachel hebben wij een beschadigde kachel retour gekregen zonder originele verpakking dat is de reden dat wij dat gemeld hebben. U meld nu ook dat er een beschadiging op de kachel zit, volkomen terecht overgings, dat is wat wij bij de levering die terug gekomen is ook gedaan hebben. Wij proberen deze beschadiging te verhalen bij de vervoerder en niet bij u. De kachel die beschadigd bij ons is terug gekomen proberen wij ook te claimen vandaar die melding. Wij hebben dit ook bij BOL gevraagd hoe we dat kunnen oplossen. Wij zijn de verzender van de kachel en moet het met u overleggen hoe deze nieuwe beschadiging op kunnen lossen. Het kan met nieuwe onderdelen op sturen. Ook mogelijk weer een nieuwe kachel. U geeft aan dat u de kachel niet meer hoeft dat is ook mogelijk. Als u voor de laatste optie kiest dan vraag ik u om de kachel weer in te pakken zoals wij dat gedaan hebben. Wij halen de doos er af en doen aan de binnenzijde tempex om beschadigingen te voorkomen. Helaas is dit niet geheel gelukt. Omdat wij dat zo doen weten we wel dat we geen beschadigde kachel verzenden.Hopelijk heeft u begrip voor de situatie. Mocht u besluiten om een vervangend onderdeel of delen te willen ontvangen horen wij dat graag van u. Indien besluit om de kachel terug te sturen hebben wij ook begrip voor maar pas hem A.U.B. goed in.Nogmaals excuus voor het ongemak.

Berichten (1)

Wagaparts

Naar: L. D.

14/12/2020

Beste,Spijtig hierop te moeten reageren. Normaal gesproken willen wij alles met de klant op lossen maar op deze wijze reageer ik maar één keer. Indien u verder correspondentie wilt kan dat via Bol of direct via ons mailadres.Als eerste gaat het niet om een gasfornuis maar om een kachel.Zoals wij al eerder geschreven hebben willen wij u graag helpen daarom ook al 3 kachels naar u toegestuurd. U geeft aan dat ze niet betrouwbaar zijn en dat de kachels ploffen. Ik vraag me dan af waarom u dan alsnog een vierde kachel wilt ontvangen?Op verdere berichten via dit medium wordt niet meer gereageerd.Met vriendelijke groetKind regardsMit freundlichen Gra¼aŸen,Theo ClaassenWagaparts B.V. Gas- en WateronderdelenEinsteinstraat 65756 AX VLIERDENNederlandTel. +31 (0)6 23472920E-mail: info@wagaparts.comWeb:www.wagaparts.comKvK: 58864032Onze verklaring kunt u vinden op:www.wagaparts.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform