Terug

Dreigtelefoon

Closed Openbaar

Autoshopping Wijnegem

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Autoshopping Wijnegem

30/07/2020

Ik bestelde op 18 juni een uit stock leverbare Peugeot Rifter bij Peugeot Wijnegem. Uit stock leverbaar, opdat we die snel zouden hebben, aangezien onze wagen dringend aan vervanging toe was.De verkoper stemde toe met een overname van onze huidige wagen: enige voorwaarde was dat de auto nog aan de autotrailer kon oprijden zonder hulp.De levering liet op zich wachten, hoewel de wagen in stock stond bij een garage in Luxemburg. Volgens de verkoper waren er problemen omdat de garage in Luxemburg de wagen nog niet betaald had aan Peugeot (???), terwijl wij de nieuwe wagen zelf al betaald hadden op 6 juli. In de overeenkomst stond dat de overname van de oude wagen met alle premies inbegrepen ca 2000 euro bedroeg. Zoals gezegd: enige voorwaarde was dat de wagen nog aan de trailer op kon rijden.Uiteindelijk, na heel wat telefoonverkeer onzentwege, kregen we van een andere verkoper te horen dat onze wagen al enkele dagen in Wijnegem was. Onze verkoper zelf was met vakantie. De wagen kon niet afgeleverd worden, omdat er nog iets gecontroleerd worden door onze verkoper.Uiteindelijk hebben we de nieuwe wagen kunnen afhalen op 28 juli. Nogal lang wachten op een stockwagen in voorraad...De verkoper heeft onze oude auto in ontvangst genomen na controle (de auto reed nog want we waren naar de garage gereden) en heeft onze nieuwe wagen afgeleverd.Daags nadien werden we belaagd door telefoontjes van een zekere Monique van de garage, die beweerde dat onze wagen niet conform de afspraak werd aangenomen. Zij beweerde dat ze het inschrijvingsformulier niet had ontvangen, maar de verkoper heeft de wagen wel geaccepteerd en is overgegaan tot de overhandiging van de nieuwe wagen aan ons.De telefoontjes van die Monique (en nadien ook de verkoper die de ontvangst had geregeld), werden steeds dreigender van taal. Monique beweert nu zelfs dat ze de aankoop van de wagen (die volledig volgens afspraak werd geleverd en geaccepteerd door de verkoper) zal annuleren en een factuur ten bedrage van 2000 euro aan ons zal overmaken.We hebben genoeg geduld gehad rond de aankoop van onze 'uit stock direct leverbare wagen' (waar we meer dan vijf weken op hebben moeten wachten) om deze dreigementen nog te slikken.Voor ons is de verkoop volledig correct verlopen. We hebben de auto afgeleverd zoals afgesproken met alle benodigde documenten. Indien er bij de inname van de wagen een fout zou zijn geweest, had men de wagen niet mogen accepteren en de nieuwe wagen niet mogen afleveren (hoewel die al lang betaald was).Indien er fouten gebeurd zijn binnen de garage, is dat niet onze schuld. Wij beschouwen de aankoop/verkoop dan ook als definitief afgehandeld en zullen elke actie van de garage tegen ons dan ook bestrijden.Alvast hartelijk dank om dit mee te bekijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform