Ik heb tegels gekocht bij Van Calster in Hasselt voor mijn nieuwbouwwoning in Prinsenbeek (NL).Bij de verkoop van de tegels werd er door de verkoper gesproken over hoge transportkosten (292, 50 eu) omdat de levering werd gedaan met een kraanwagen. Dit staat specifiek bevestigd op de factuur.Voor de levering van de tegels werd door Van Calster gebruik gemaakt van een ingehuurd Nederlands transportbedrijf. De chauffeur wist te vertellen dat zij geen kraanwagens hadden in hun transportbedrijf dus ook niet konden leven met een kraanwagen.In de nagesprekken (mail) met de heer Boeckx van Van Calster werd dit bevestigd dat zij hier van op de hoogte waren. Dus de firma Van Calster berekend een kostenpost door aan de klant waarvan ze zelf weten dat deze niet kan worden waar gemaakt. Daarbij verbergt de firma Van Calster zich door te stellen dat dit een “standaard-code” is op de factuur.Ik vind dat de firma Van Calster het verschil van (hoge) transportkosten tussen levering met kraanwagen (292,50 ex btw) en de levering van met gewone vrachtwagen ( 75 eu ex btw?) niet mag doorberekenen aan de klant omdat ze zelf heel goed weten dat de beloofde dienst niet kan worden waargemaakt (levering met kraanwagen).In het mailverkeer ontwijken ze mijn vraag en in het rechtstreeks contact met de heer Boeckx kreeg ik begrip en zou hij het door spelen naar zijn leidinggevenden om het vervolgens met een standaard mail af te doen dat ze bij hun standpunt blijven dus het verschil niet gaan teug betalen.Ik zou graag het verschil tussen kosten kraanwagen en gewone vrachtwagen terug betaald hebben. Met vriendelijke groetAlex Baaij