Beste,
Tijdens mijn verlof kreeg ik via sociale media een bericht van een toekomstige mama die dringend een gepersonaliseerd dekentje nodig had, omdat ze elk moment kon bevallen. Het dekentje dat ze graag wilde, was tijdelijk uitverkocht. Ik heb haar uitgelegd dat ik het na mijn verlof kon bestellen bij de leverancier en er vervolgens meteen mee aan de slag zou gaan, hoewel mijn standaard levertijd normaal 2 à 3 weken bedraagt. Uit begrip voor haar situatie heb ik beloofd dit extra snel in orde te maken.
Ze plaatste haar bestelling via de webshop en ik bestelde het dekentje direct bij mijn leverancier. Een dag na mijn verlof, zes dagen na haar bestelling,
vroeg ze al naar de status.Ik legde haar uit dat het dekentje onderweg was en dat ik het onmiddellijk zou personaliseren zodra het binnenkwam. Ze vertelde dat ze ervan uitging dat ik het al had, terwijl ik duidelijk vermeld had dat ik het moest bestellen en wou de bestelling annuleren.Ik vertelde haar dat ik het speciaal voor haar had besteld en ik het zou snel als mogelijk ging maken.
Het dekentje arriveerde (gelukkig)1 dag daarna en ik ben er meteen mee aan de slag gegaan. Daarnaast had ze nog een ander item besteld door een extern iemand moest gemaakt worden en normaal een langere levertermijn vraagt, ook dat hebben wij speciaal voor genomen.
Op mijn website staat
duidelijk aangegevenwelke dekentjes met borduring in het midden of op de overslag verkrijgbaar zijn. Voor dit specifieke model is borduring op de overslag niet mogelijk.Als je borduurt op de overslag dan is de naad van het dekentje van de onderkant zichtbaar waardoor het geen mooi resultaat geeft. Daardoor levert het niet het mooie resultaat op waar ik voor sta. Er zijn er ook geen voorbeelden van dit model met borduring op de overslag te vinden op mijn site of sociale media, alle voorbeelden bij dit deken zijn met borduring in het midden.
De klant geeft nu aan dat het dekentje niet bruikbaar zou zijn. Dit klopt echter niet: het dekentje is volledig volgens haar bestelling gemaakt, met het door haar gekozen lettertype, de gekozen kleur borduurgaren en de naam op de correcte plaats.
Ik vermoed dat het eerder een kwestie is dat het gekozen lettertype of de kleur van het garen haar achteraf toch minder aanspreekt. Maar aangezien ik exact heb uitgevoerd wat zij gevraagd heeft, is dit geen reden om de bestelling te annuleren of een terugbetaling te vragen.
Lieve groetjes,
Erin Bogaert
LiefGerief.be Instagram Facebook