Terug

defecte zonneboiler geplaatst,ze willen dat ik dit betaal

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Soloya BVBA

20/02/2018

In oktober 2016 heeft deze firma een zonneboiler met electrische bij mij geplaatst.Deze boiler lekte bovenaan aan deze weerstand,dierdoor ontstond er condens en dit had de boiler onherstelbaar stuk gemaakt.Ik merkte het probleem vrijwel direct op en heb dan ook direct contact opgenomen.Na meer dan een jaar oplapwerk kreeg ik te horen dat de boiler vervangen most worden.Ik dacht geen probleem dit val onder de garantie.Deze garantie wouden ze mij niet geven,hiervoor kreeg ik geen duidelijke reden.Ze wouden mij laten betalen voor het vervangen van de boiler.Ondertusen zat mijn vriendin haar trimsalon zonder inkomsten ten gevolge van dit ongemak(geen warm water)Na meerdere telefoontjes en 1 mailtje waarin ik dreigde met gerechtelijke stappen gingen ze uiteindelijk toch de boiler kosteloos vervangen.Voor dit kosteloos heb ik vandaag de factuur gehad(349euro).Ik had een recensie op google geplaatst na het ontvangen van deze factuur)Een uur na deze recensie kreeg ik een dreigtelefoon (+32 11 91 03 16)De recensie offline halen en de factuur betalen of ze gingen zelf recensies plaatsen op google over het trimsalon.Dit terwijl ze hier nooit klant zijn geweest.Mijn recensie was echter waarheidsgetrouwIk heb de recensie ondertussen offline gehaald

Berichten (2)

Soloya BVBA

Naar: K. V.

22/02/2018

Geachte Heer en MevrouwBedankt voor de feedback.Betreurd lees ik de beschuldigingen van onze klant.Het is mogelijk dat hij gefrustreerd is maar op deze manier beschuldigingenrichten, dat vind ik zeker niet kunnen.Dat klopt dat wij een zonneboiler geplaatst hebben, maar dat hij aanhaaltdat er een jaar oplapwerk is gebeurd, is volledig van de waarheid weg.Laat staan, iemand die geen warm water heeft, wacht geen jaar om actie teondernemen.Wij zijn een geregistreerde aannemer, als er een probleem is, is het debedoeling dat dit eerst bij ons wordt gemeld, ik heb intern in allesystemen laten nakijken, er is nergens een geval van schade of defectgemeld door deze klant, dan kunnen wij moeilijk verder helpen.Ze beweren van inkomstenverlies omwille van het ongemak en geen warm water,dit is goed uitgevonden, maar kom dit helpt de materie niet.Meneer is blijkbaar welgesteld met dreigementen, hij meld dat hij ons*dreigde* met gerechtelijke stappen, dat wij daarna stappen hebbenondernomen, maar later in zijn uitleg spreekt hij terug over een dreigementmaar dat wij dit maal hem gedreigd zouden hebben omwille van de recensie.Wij hebben duidelijk gezegd aan de telefoon, meneer zou u het eerlijk encorrect vinden dat er iemand een slechte recensie schrijft over uw zaakterwijl dit niet waar is, dit is helemaal geen dreigement maar een feit,daarna heeft hij het inderdaad offline gehaald.De boiler, inderdaad na melding dat zijn boiler niet werkte, en nadat wijgemerkt hadden dat het niet herstelbaar was, hebben ze op korte termijn eenvolledig nieuwe boiler gekregen, dit gratis onder garantie. De werkurenworden uiteraard aangerekend, dit is nooit onder garantie bij ons.Wij hebben heel snel gereageerd op de feiten vind ik en snel een oplossingaangeboden, de factuur is volledig terecht !Voor bijkomende vragen hoor ik het graag.Met beleefde groetenKazim Yasar*Soloya bvba**Hernieuwbare Energie**Algemeen:*Tel.:*+32 11 91 03 16*e-mail: *info@soloya.b e*url: *www.soloya.be* *P* Aan elk blad zat ooit een tak. Druk deze mail niet onnodig af.Op 20 februari 2018 om 16:04 schreef

Soloya BVBA

Naar: K. V.

23/02/2018

BesteGraag wil ik u vragen om de de klacht te schrappen, we willen niet dat ditpubliek komt, hoe kunnen wij dit laten verwijderen ?Bedankt alvast voor de medewerking.Vriendelijke groeten*Soloya bvba**Hernieuwbare Energie**Algemeen:*Tel.:*+32 11 91 03 16*e-mail: *info@soloya.b e*url: *www.soloya.be* *P* Aan elk blad zat ooit een tak. Druk deze mail niet onnodig af.Op 22 februari 2018 om 20:56 schreef De klacht van Kevin Verlinden is publiek gemaakt. Beheerd via Over ons De originele klacht van Kevin Verlinden tegen u: defecte zonneboiler geplaatst,ze willen dat ik dit betaal Installateur Zonnepanelen en Warmtepompen Soloya Naam van de klant Kevin Verlinden Referentie klant Installateur Zonnepanelen en Warmtepompen Soloya 2017 / 2170083 Adres klant kempenlaan 13 2290, VORSELAAR Beschrijving van de klacht In oktober 2016 heeft deze firma een zonneboiler met electrische bij mij geplaatst. Deze boiler lekte bovenaan aan deze weerstand,dierdoor ontstond er condens en dit had de boiler onherstelbaar stuk gemaakt. Ik merkte het probleem vrijwel direct op en heb dan ook direct contact opgenomen. Na meer dan een jaar oplapwerk kreeg ik te horen dat de boiler vervangen most worden. Ik dacht geen probleem dit val onder de garantie. Deze garantie wouden ze mij niet geven,hiervoor kreeg ik geen duidelijke reden. Ze wouden mij laten betalen voor het vervangen van de boiler. Ondertusen zat mijn vriendin haar trimsalon zonder inkomsten ten gevolge van dit ongemak(geen warm water) Na meerdere telefoontjes en 1 mailtje waarin ik dreigde met gerechtelijke stappen gingen ze uiteindelijk toch de boiler kosteloos vervangen. Voor dit kosteloos heb ik vandaag de factuur gehad(349euro). Ik had een recensie op google geplaatst na het ontvangen van deze factuur) Een uur na deze recensie kreeg ik een dreigtelefoon (+32 11 91 03 16 ) De recensie offline halen en de factuur betalen of ze gingen zelf recensies plaatsen op google over het trimsalon. Dit terwijl ze hier nooit klant zijn geweest. Mijn recensie was echter waarheidsgetrouw Ik heb de recensie ondertussen offline gehaald Gewenste oplossing 20172170083 Deze factuur wens ik niet te betalen Betwist bedrag EURO 0,00 Aankoopkanaal Online Bewijsstukken Factuur 2170083.pdf zonneboiler.pdf Opmerkingen: Deze klacht is niet gemodereerd door Test-Aankoop en er zijn geen advocaten betrokken bij deze klacht. Deze klacht is publiek Klachten kunnen door de abonnee op elk moment publiek of privé gemaakt worden. Indien de klacht gemarkeerd is als privé, kan niemand de informatie bekijken op onze website. Bekijk de klacht . Bekijk alle publieke klachten op ons Klachtenbord . Gelieve niet te antwoorden op dit bericht. Bekijk de klacht op test-aankoop.be Vriendelijke groeten, Test-Aankoop


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform