Terug

Defecte batterij geleverd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Mars Solar

20/03/2024

Wij hebben bij Mars Solar een batterij besteld, maar er werd een defect examplaar geïnstalleerd. Hieronder de email die reeds werd verstuurd op 18/11/2023 naar Mars Solar, maar zonder enige feedback. Ongeveer elke 2 maanden krijgen we een kleine update, maar tot op heden is er nog steeds geen definitieve oplossing uit de bus gekomen en worden we gevraagd om het resterende bedrag te betalen.QUOTEOp 5 juni 2023 hebben wij bij uw bedrijf een bestelling geplaatst voor een “SAJ Batterij” en tevens een voorschot van €3250 betaald. Helaas betreur ik het dat ik mij genoodzaakt voel u te schrijven over de teleurstellende ervaring die wij hebben gehad met betrekking tot de installatie van het geleverde product. Op 19 oktober 2023 heeft een van uw installateurs de kapotte batterij geïnstalleerd bij ons thuis. Het werd ons expliciet meegedeeld dat de batterij defect was, maar desondanks werd deze toch geïnstalleerd. Bovendien staat de doos van de batterij nog steeds onaangeroerd in onze woning. Diezelfde dag hebben wij de klacht telefonisch gemeld op uw algemene nummer (09 286 35 76). Gedurende de installatie heeft de installateur bevestigd dat de batterij defect was, maar tot onze verbazing werd deze niet vervangen of verwijderd. Dit is uiteraard onacceptabel en niet in lijn met de verwachtingen die wij hebben als klant van uw bedrijf. Wij hechten er dan ook sterk aan dat deze kwestie onmiddellijk wordt aangepakt. Bovendien hebben wij op 31 oktober 2023 een factuur ontvangen voor het resterende bedrag. Wij hebben direct telefonisch contact opgenomen en aangegeven dat wij deze factuur niet zullen betalen, gezien de onbevredigende situatie met de geïnstalleerde kapotte batterij. Daarnaast is ons opgevallen dat de toegezegde €100 cadeaubon niet is afgetrokken van het factuurbedrag, hoewel deze bon wel aan de verkoper, Julian Sava, is meegegeven. In de tussentijd hebben wij vijf keer contact opgenomen met uw klantenservice om deze kwestie aan te kaarten en om een passende oplossing te bespreken. Helaas heeft dit niet geleid tot een bevredigende afhandeling van onze klacht. Op 17 november 2023 werd een keuring uitgevoerd voor de kapotte batterij. Wij willen u laten weten dat wij niet van plan zijn om de kosten voor deze keuring te betalen, zoals eerder telefonisch aangegeven. Wij verwachten dat u deze kwestie serieus neemt en zo spoedig mogelijk een passende oplossing biedt. Wij vertrouwen erop dat u de nodige stappen onderneemt om de kapotte batterij te vervangen en de situatie recht te zetten. Graag ontvangen wij binnen redelijke termijn (14 dagen) na ontvangst van deze brief uw schriftelijke reactie op dit urgent probleem. Bij gebreke van een bevredigende oplossing behouden wij ons het recht voor verdere stappen te ondernemen om onze belangen te beschermen.UNQUOTE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform