Terug

Defect ritssluiting jas

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Engelbert Strauss

17/10/2022

Beste,Op 09/12/2020 kocht ik een werkjas van het type Softshelljack e.s. motion. Deze gebruik is voor mijn zelfstandige activiteiten in bijberoep. Gezien de uitvoering van de jas, is dit een model dat enkel in de winter (dus niet het hele jaar door) gebruikt wordt. Recent heb ik vastgesteld dat de ritssluiting van de jas kapot is, meer bepaald dat er op 2 plaatsen een aantal tandjes van de ritssluiting zijn afgebroken, waardoor de jas niet meer goed open/dicht kan, hetgeen voor mij de jas onbruikbaar maakt.Op 24/09/2022 heb ik dit defect per mail aan u overgemaakt, gestaafd aan de hand van een aantal foto's met het verzoek of dit defect onder garantie valt.Op 13/10/2022 kreeg ik per mail reactie met de melding dat er geen beroep kan gedaan worden op garantie omdat volgens u:- ik de rits te hard het toegedaan of er vuil tussen de tandjes van de ritssluiting heeft gezeten- de jas, en ik citeer wel al 2 jaar oud is en het geen materiaalfout betreft.Op 17/10/2022 heb ik gereageerd op uw mail om de door u aangehaalde argumenten te weerleggen:- Een ritssluiting kan bij mijn weten maar op één manier gebruikt worden, nl. door omhoog-omlaag te bewegen en de factor te hard hierbij irrelevant is. Bovendien is er nergens een handleiding/richtlijn voor het gebruik van ritssluitingen van uw producten terug te vinden, noch bij de het geleverde product, noch op uw website.Verder verkoop u enkel werkkledij welke mijn inziens bedoeld zijn om vuil te worden. Mocht in mijn geval al sprake zijn van eventueel vuil, kan aan de hand van staat waarin de jas zich nog bevind, aangetoond worden dat ik deze steeds op een correcte manier heb gebruikt, dus ook inclusief verwijderen eventueel vuil, waaraan ik afleidend uit uw mail aan verzaakt zou hebben.- de jas in nog geen 2 jaar oud (aankoop op 09/12/2020, aantoonbaar via factuur) en valt mijn inziens dus nog steeds binnen de wettelijke garantie termijn.Tevens heb ik vandaag (17/10/2022) mijn klacht overgemaakt via Test Aankoop om mijn eis tot omwisseling van het product kracht bij te zetten.

Berichten (5)

Engelbert Strauss

Naar: K. V.

17/10/2022

Geachte klant,Dank u dat u contact met ons opneemt.Uw boodschap is belangrijk voor ons.Wij zullen uw verzoek met plezier in behandeling nemen.U kunt er zeker van zijn dat uw bericht ons heeft bereikt en dat wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.Geef ons enkele dagen om dit te doen.Als u op "Ja, verzoek sluiten" klikt, wordt uw ticket opgelost en krijgt u geen verdere feedback van onze klantenservice.Wij vragen om uw begrip.Uw referentienummer voor vragen 439499- Wij maken het u gemakkelijk: klik op "Beantwoorden" zonder het ontvangstadres te wijzigen. Zo ontvangen wij uw bericht direct -Frohes Schaffen!Engelbert Strauss B.V.Nassauplein 302585 EC 's-GravenhageT 070 26 26 260IMPRESSUM--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Engelbert Strauss BE.[WVW3RE-0OG2D]

Engelbert Strauss

Naar: K. V.

27/10/2022

DATA NOT AVAILABLE

K. V.

Naar: Engelbert Strauss

03/11/2022

Betreft ref. 439499Geachte Yvette,Mag ik vragen welke garantietermijn door jullie bedrijf dan wordt gehanteerd ?Verder wil ik u melden dat ik als reactie op mijn eerdere klacht (ref. 312334) van uw collega Anne van Oers per mail (d.d. 25/10/2022) de vraag heb gekregen om de jas terug te sturen voor kwaliteitscontrole.Ik wacht dus het verdere resultaat hiervan af om eventueel verdere stappen te ondernemen.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Kristof Verelst

Engelbert Strauss

Naar: K. V.

03/11/2022

Geachte klant,Dank u dat u contact met ons opneemt.Uw boodschap is belangrijk voor ons.Wij zullen uw verzoek met plezier in behandeling nemen.U kunt er zeker van zijn dat uw bericht ons heeft bereikt en dat wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.Geef ons enkele dagen om dit te doen.Als u op "Ja, verzoek sluiten" klikt, wordt uw ticket opgelost en krijgt u geen verdere feedback van onze klantenservice.Wij vragen om uw begrip.Uw referentienummer voor vragen 534134- Wij maken het u gemakkelijk: klik op "Beantwoorden" zonder het ontvangstadres te wijzigen. Zo ontvangen wij uw bericht direct -Frohes Schaffen!Engelbert Strauss B.V.Nassauplein 302585 EC 's-GravenhageT 070 26 26 260IMPRESSUMDiese E-Mail ist ein Service von Engelbert Strauss BE.

Engelbert Strauss

Naar: K. V.

03/11/2022

----------------------------------------------Safir Kaedy, 3 nov. 2022 11:58 CET Geachte heer/mevrouw,Bedankt voor uw bericht.Mijn collega heeft op 27-10-2022 een mail gestuurd naar u waarin mijn collega vertelt dat we helaas niks kunnen doen voor u, omdat de garantietermijn verlopen is en dat we geen vervangende artikel kunnen opsturen naar u.De hoofdkantoor in Duitsland bepald nou eenmaal of we een vergoeding aan de klant geven of dat we geen vergoeding aan de klant gaan geven, en de hoofdkantoor heeft gezegd dat ze niet ingaan op u claim vanwege de garantietermijn.Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Graag met vermelding van het referentienummer 534134.Frohes Schaffen!Safir KaedyEngelbert Strauss BE BVBolwerklaan 211210 Brussel**T** 03 30 400 12IMPRESSUM----------------------------------------------Klachtenbox, 3 nov. 2022 10:47 CET Ihre Referenznummer fa¼r Ra¼ckfragen: 534134--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Engelbert Strauss BE.[WVXOQ2-KKQ75] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) Ihre Referenznummer fa¼r Ra¼ckfragen: 534134--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Engelbert Strauss BE.[WVXOQ2-KKQ75]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform