Terug

Defect geïnstalleerde kleerkast door Weba

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. A.

Naar: Weba Deinze

15/03/2021

Ik bestelde een kleerkast voor mijn ouders met installatie door hun installateurs, omdat mijn ouders al van leeftijd zijn en ik door operatie niks mag heffen .Ze kwamen de kast installeren , maar na installatie merkten we op dat er schade was gemaakt aan onderkant kleerkast. Hebben dit gemeld en na meer dan 5 weken wachten ,kwamen ze langs om de beschadigde onderdelen te vervangen . Technieker meldde dat hij de deuren enzo niet zou kunne goedhangen , omdat onze vloer schuin was en zij dat hij de kast niet kon installeren. We hebben deze woning al sedert 1980 en de kleerkast heeft daar altijd gestaan zonder problemen , ik zie dan ook niet in waarom dit nu niet meer zou lukken ( later zal blijken door het gesprek van technieker die niet wist dat ik in de ruimte ernaast alles kon volgen . Hij maakte leuk de opmerking tegen zijn collega , dat ze voorzichtig moesten zijn , want dat dit maar lichte vezelplaatjes waren en van de minste duw breken . Hij vond het zelfs nog leuk om ons uit te lachen als moeilijke klanten in mijn eigen woning , wat ook duidt hoe onrespectvol ze omgaan met hun klanten ) Ik heb dan terug contact opgenomen en daar ook melding van gemaakt dat ze ofwel de kast zouden installeren zonder schade of dat ze de kast terug moesten mee nemen en me deze terug betalen alsook de installatiekosten van 190€ die ik betaalde voor de installatie .Kreeg de melding dat ze niet terug betalen daar ik de aankoop gedaan had en installeren zonder schade konden ze niet beloven . En maakte dan ook nog de melding, dat aangezien ik toch al vaak een kast in elkaar had gestoken en dat ik het dan maar zelf moest doen . Zonder ook nog maar geen enkele keer te vragen waarom ik het niet zelf deed . Wat ook duidelijk meegeeft dat ze enkel maar bekommerd zijn over verkoop en niet zozeer op klantentevredenheid .Ze hebben de installatie dan toch gedaan , Maar bij het terug uit elkaar halen van de kast , merkte hij op dat er bepaalde onderdelen in de kast niet gemonteerd waren . Hij moest ook extra vijzen gaan halen om dit te kunnen uitvoeren . Vermoedelijk zijn door het slecht installeren de eerste maal meerdere onderdelen die niet zichbaar waren defect geraakt . Nadat ze de installatie hadden afgewerkt , merkte ik op dat er terug schade was . Ik nam terug contact op , om dit te melden . En kreeg daar leuk het antwoord dat het niet hun probleem is , k moet maar zien dat men vloer recht loopt. Ze willen geen vervanging van de schade gemaakt door hun techniekers meer doen , en terugbetaling wensen ze ook niet .Kreeg melding dat het hen al genoeg geld heeft gekost om 2 maal installateurs te sturen . Ik sloot aankoop met installatie af . Aangezien ze daar niet aan kunnen voldoen vraag ik de volledige terugbetaling van kleerkast 319€ en de aangerekende 190€ installatiekosten totaal 509€ of een volledig nieuwe kast en niet enkel onderdelen om verdere verborgen gebreken uit te sluiten , levering tot op 1e verdiep dit werd reeds betaald en terug betaling installatiekosten van 190€

Berichten (3)

Weba Deinze

Naar: K. A.

15/03/2021

Beste,Na de eerste montage van de kleerkast raakten de 2 bodempanelen beschadigd. De 2 panelen werden opnieuw besteld en na een aantal weken heeft ons montageteam zich opnieuw aangeboden bij de klant.Afgelopen vrijdag 12.03 stellen onze mensen na demontage van de kast vast dat de oorzaak van de beschadiging voortkomt uit het feit dat de bodem van de kast niet over de volledige lengte wordt ondersteund. Dit te wijten aan de laminaat- of parketvloer van de klanten die niet waterpas is. Voor de montage hebben onze monteurs dit aangekaart bij de klant. Eerst was er ontkenning, maar met de waterpas erbij heeft de klant dan toch toegegeven dat de vloer niet pas ligt. Ook tijdens het telefonisch gesprek met onze bediende gaf de klant dit toe. We hebben toen gewaarschuwd dat bij eenvoudige omruiling van de bodemplaten hetzelfde opnieuw zou gebeuren. Onze monteurs hebben wel meubelspieen ter beschikking om kleine afwijkingen op een vloer op te vangen. Maar bij deze klant is de afwijking dermate groot dat de kast niet zo eenvoudig kan worden opgespied.De bediende aan de telefoon stelde voor aan de klant om er eerst voor te zorgen dat de vloer pas ligt of een schrijnwerker te contacteren om een waterpas kader of plateau te laten maken waarop de kast dan zou kunnen gemonteerd worden door onze diensten. Op dat voorstel is de klant behoorlijk boos geworden en heeft hij geeist dat de kast onmiddellijk zou worden gemonteerd zoals gevraagd bij de aankoop. Dit ondanks het feit dat we waarschuwden voor wat zou gebeuren. De wens van de klant werd uitgevoerd met als resultaat dat de bodempanelen op exact dezelfde manier opnieuw zijn uitgescheurd bij gebrek aan ondersteuning. De panelen zweven als het ware boven de grond en worden dus enkel gedragen door de bevestigingen in de zijkant van de kast. Door het totale gewicht van legplanken, dak en deuren scheuren de bodempanelen uit tot ze via de sokkellatten toch steun vinden op de bolstaande vloer.Klant zijn conclusie is 'jullie verkopen mij een kast met montage en dus is het jullie verantwoordelijkheid dat dit zo wordt uitgevoerd in mijn slaapkamer'. Helaas laat de staat van de vloer ons niet toe om deze kast naar tevredenheid te monteren. De klant heeft geweigerd om de aanbevelingen op te volgen om tot een goed resultaat te kunnen komen. De kast werd in de huidige omstandigheden geplaatst op uirukkelijke vraag van de klant. De kast terugnemen met volledige terugbetaling is niet mogelijk.Ons advies naar de klant toe is:Contacteer een schrijnwerker om een sokkel te laten maken op de vloer die 100% waterpas is. Vraag de schrijnwerker om ook de kast te demonteren en na het plaatsen van de sokkel de kast opnieuw te monteren.Weba zal nog 1 keer gratis nieuwe bodempanelen bestellen en ter beschikking stellen.Mvg,Kurt

K. A.

Naar: Weba Deinze

15/03/2021

1. De bodempanelen raakten beschadigd doordat de achterste onderdelen niet geinstalleerd waren . ( dit werd bevestigd door de 2e installatuers ). Er stond daarvoor steeds een dergelijke kast en nooit problemen gehad . Vermoedelijk is door het slecht monteren ook de eerste keer de zijkanten beschadigd . Waarom zou indien het van de vloer komt enkel de achterkant breken en niet de voorkant die het meeste gewicht draagt .2. Klant heeft nooit ontkent dat de vloer niet recht was . 3. Bijkomende ondersteunende spies werden nooit gebruikt door de installateurs . 4. Klant stond erop dat ofwel de installatie moest gebeuren zonder schade of dat ze alles moesten terug nemen en terug betalen . Voor geen van beiden hadden ze geen gehoor en niet omgekeerd .5. Hoe kan de persoon van de Weba deze klacht neutraal behandelen . Als het net die persoon is die de klant gewoon vierkant uitlachtte en zij als je dan zoveel ervaring hebt doe het dan zelf .Nog steeds dezelfde eisen , geen vervanging van een paar onderdelen maar volledig nieuwe kast met levering en terug betalen van de installatiekosten of volledig terugbetaling van het volledig bedrag

Weba Deinze

Naar: K. A.

17/03/2021

Beste,De kast werd gemonteerd zoals het volgens de montagevoorschriften van de fabrikant hoort. We ontkennen dat het niet monteren van bepaalde onderdelen de oorzaak van de schade zou zijn. Bij de eerste en bij de tweede montage is de vloer de oorzaak van de schade aan de kast. De vloer is niet waterpas. Dit wordt ook bevestigd door de klant. De meubelspies die gebruikt worden om kleine niveauverschillen van een vloer op te vangen konden in dit geval niet gebruikt worden. Het verschil was té groot.De klant moet er voor zorgen dat de vloer waar de kast moet gemonteerd worden waterpas is. Tijdens een telefonisch gesprek net voor de tweede montage heeft de klant geweigerd in te gaan op ons verzoek om eerst een schrijnwerker te vragen om de vloer waterpas te leggen. De klant wou van geen uitstel weten en eiste dat de kast onmiddellijk door onze diensten op deze vloer zou gemonteerd worden. Met het gekende resultaat, ondanks de waarschuwingen vooraf. Weba heeft toen aan de klant duidelijk gemaakt dat we op zijn eis zouden ingaan maar dan niet verantwoordelijk konden worden gesteld voor de gevolgen. En dat we dus bij ontstaan van identiek dezelfde breuken niet opnieuw de kast zouden demonteren, onderdelen vervangen en terug opbouwen. Mocht de klant uiteindelijk nu toch de vloer willen laten aanpassen of vernieuwen, dan is Weba bereid nogmaals de beschadigde planken gratis ter beschikking te stellen. Mvg,Kurt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform