Terug

Defect artikel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

B. K.

Naar: Belgocycle

05/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 22-05-2025 kocht ik een Belgocycle Citybike Unisex fiets in uw winkel en betaalde ik er 1680 euro voor. Vanaf het begin van de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, we hebben al zeker 3 keer een technieker laten komen van jullie bedrijf omdat we telkens een foutmelding kregen waardoor we zonder ondersteuning van de motor moesten verder fietsen. Elke keer als ik contact opnam met jullie kwamen jullie je beloftes niet na en probeerde jullie mij te laten betalen voor de herstellingen. De laatste keer heb ik me heel kwaad moeten maken omdat we vanaf dag 1 problemen hebben met de fiets en ik gewoon mijn geld terug wil. Toen hebben jullie beloofd om de fiets eens te komen ophalen voor een nazicht en dat we een vervang fiets zouden krijgen omdat we dagelijks gebruik maken van onze fiets. De persoon dat mijn fiets kwam ophalen wist van geen vervang fiets (weer een belofte dat niet ingevuld werd) Wij kregen een mail dat de fiets terug geleverd ging worden na enige tijd zonder uitleg wat eraan gedaan was, op de bestelbon zagen we dat er een nieuwe motor in gestopt is. Nu na nog geen maand wil de fiets weer niet opstarten. Gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek om mijn geld terug te krijgen is afgewezen. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat de fiets niet naar behoren werkt en hij nu helemaal niets meer doet na tal van herstellingen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Kenis Bo Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Berichten (1)

Belgocycle

Naar: B. K.

06/05/2025

Amina (Belgocycle) 6 mei 2025 09:56 CEST Beste Bo, Bedankt voor je bericht en het delen van jouw ervaring. We vinden het zeer vervelend te horen dat je sinds de aankoop van jouw fiets, herhaaldelijk geconfronteerd bent geweest met technische problemen. Dit is uiteraard niet de ervaring die je van ons mag verwachten, en we begrijpen volkomen dat dit bijzonder frustrerend is geweest, zeker gezien het dagelijkse gebruik van jouw fiets. We erkennen de inspanningen die je reeds hebt geleverd en het feit dat je meerdere malen een beroep heeft moeten doen op onze technische dienst. We willen je ook bevestigen dat alle herstellingen tot op heden onder garantie zijn uitgevoerd en dat hiervoor nooit kosten zijn aangerekend. Tijdens de herstelling in februari heeft onze technieker verschillende punten nagekeken en besproken: De beschermhoes rond de voorvork (de zgn. “cap”) werd door jouw als verdwenen gemeld, maar volgens onze technieker was deze rubber mogelijk naar boven geschoven. Hij heeft dit toen correct teruggeplaatst. De ketting was volledig verroest en de bandendruk stond op slechts 1 bar. Je werd hierover geïnformeerd, en gaf aan niet te weten dat dit onderhoud vereist was. Je gaf ook aan dat de wielen steeds loskomen; de technieker dacht dat het over de spaken ging, maar het ging volgens jouw melding effectief om de wielen zelf. Onze technieker stelde bij inspectie vast dat de wielen stevig en correct vastzitten en kon geen losse onderdelen vaststellen. Tot slot werd er een grondige testrit uitgevoerd, waarbij geen foutmeldingen verschenen.Zoals je terecht aanhaalt, geniet je van een wettelijke garantie van 2 jaar. Op basis van jouw melding en de historiek van het dossier hebben wij dit met prioriteit geopend. We herinneren je er aan dat wij je op 5 mei een voorstel hebben gestuurd om een interventie in te plannen op 12 mei. Gelieve deze datum te bevestigen via uw MyBizbike-account, zodat we deze afspraak definitief kunnen vastleggen. Verder wensen wij ook te verduidelijken dat het aanbieden van een vervangfiets geen verplichting is, maar een aanvullende service die wij voorzien wanneer er een vervangfiets beschikbaar is. Hoewel wij in de meeste gevallen een vervangfiets kunnen voorzien, kunnen wij dit jammer genoeg nooit garanderen. Wij doen er alles aan om tot een duurzame oplossing te komen en hopen dit snel voor je in orde te brengen. Aarzel niet om ons terug te contacteren bij verdere vragen. Klachten 5 mei 2025 00:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ www.belgocycle.be Dit e-mailbericht is een service van Belgocycle.Mogelijk gemaakt door Zendesk [4E22ZE-X937Y]

Bemiddeling door Testaankoop 15 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform