Amina (Belgocycle)
6 mei 2025 09:56 CEST
Beste Bo,
Bedankt voor je bericht en het delen van jouw ervaring.
We vinden het zeer vervelend te horen dat je sinds de aankoop van jouw fiets, herhaaldelijk geconfronteerd bent geweest met technische problemen. Dit is uiteraard niet de ervaring die je van ons mag verwachten, en we begrijpen volkomen dat dit bijzonder frustrerend is geweest, zeker gezien het dagelijkse gebruik van jouw fiets.
We erkennen de inspanningen die je reeds hebt geleverd en het feit dat je meerdere malen een beroep heeft moeten doen op onze technische dienst.
We willen je ook bevestigen dat alle herstellingen tot op heden onder garantie zijn uitgevoerd en dat hiervoor nooit kosten zijn aangerekend.
Tijdens de herstelling in februari heeft onze technieker verschillende punten nagekeken en besproken:
De beschermhoes rond de voorvork (de zgn. “cap”) werd door jouw als verdwenen gemeld, maar volgens onze technieker was deze rubber mogelijk naar boven geschoven. Hij heeft dit toen correct teruggeplaatst.
De ketting was volledig verroest en de bandendruk stond op slechts 1 bar. Je werd hierover geïnformeerd, en gaf aan niet te weten dat dit onderhoud vereist was.
Je gaf ook aan dat de wielen steeds loskomen;
de technieker dacht dat het over de spaken ging, maar het ging volgens jouw melding effectief om de wielen zelf. Onze technieker stelde bij inspectie vast dat de wielen stevig en correct vastzitten en kon geen losse onderdelen vaststellen.
Tot slot werd er een
grondige testrit uitgevoerd, waarbij geen foutmeldingen verschenen.Zoals je terecht aanhaalt, geniet je van een wettelijke garantie van 2 jaar. Op basis van jouw melding en de historiek van het dossier hebben wij dit met prioriteit geopend. We herinneren je er aan dat wij je op 5 mei een voorstel hebben gestuurd om een interventie in te plannen op 12 mei. Gelieve deze datum te bevestigen via uw MyBizbike-account, zodat we deze afspraak definitief kunnen vastleggen.
Verder wensen wij ook te verduidelijken dat het aanbieden van een vervangfiets geen verplichting is, maar een aanvullende service die wij voorzien wanneer er een vervangfiets beschikbaar is. Hoewel wij in de meeste gevallen een vervangfiets kunnen voorzien, kunnen wij dit jammer genoeg nooit garanderen.
Wij doen er alles aan om tot een duurzame oplossing te komen en hopen dit snel voor je in orde te brengen.
Aarzel niet om ons terug te contacteren bij verdere vragen.
Klachten
5 mei 2025 00:45 CEST
www.belgocycle.be
Dit e-mailbericht is een service van Belgocycle.Mogelijk gemaakt door
Zendesk [4E22ZE-X937Y]