Terug

creditkaart niet geblokkeerd na melding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. D.

Naar: Worldline

08/07/2022

BesteOp 08.04.2022 werden onze portefeuilles gestolen in de metro in Rome. We belden onmiddellijk naar cardstop om AL onze kaarten (2 maestro/bancontact + 2 creditkaarten/mastercard) te blokkeren. We stuurden ook op 09.04 een email naar onze bank (Deutsche Bank). We zagen nadien dat er nog transacties waren na onze melding en informeerden ons hierover bij de bank. Men verzekerde ons dat dit geen probleem was. Pas op 25.04.2022, na een extra controle door onze bank, bleek de kaart op naam van Yannick Bracke (mijn vrouw) niet geblokkeerd te zijn. We belden direct terug naar cardstop en vroegen nogmaals om deze Mastercard te blokkeren. We dienden vervolgens klacht in bij Wordline om alle verdachte transacties terug te krijgen. Op 16.05.2022 kregen we van creditclaims te horen dat ze niet konden ingaan op onze claim. Ze beweren dat wij op 08.04.2022 op hun vraag of er maar 3 kaarten moesten geblokkeerd worden positief antwoordden. Alle telefoongesprekken worden opgenomen maar wij, noch onze bank, mogen de opname van onze oproep van 8 april beluisteren. We hebben meermaals per email contact gehad met mevr.Van Dorpe (manager van Wordline) waar we ook refereerden naar hun website, waar zij stellen: “Dag en nacht worden de betalingen die je met je creditcard doet in de gaten gehouden door je creditcardmaatschappij, om mogelijke fraude op te sporen. Gebeurt er iets verdachts? Dan wordt er onmiddellijk contact met je opgenomen.” Alsook “Als je betalingen tegenkomt die je zelf niet hebt gedaan, ben je daar als creditcard gebruiker tegen beschermd. Neem binnen 30 dagen na de verdachte transactie contact op met jouw bank om de fout te herstellen. Je bent niet aansprakelijk en je loopt geen risico.Op onze uitgavenstaat staan 159 transacties met bedragen tussen de 0.80€ en 2.50€ in Rome (VENPAY IVS-SERIATE-IT). Dit kan volgens ons enkel als verdacht bestempeld worden.Alle verdere contact wordt door Wordline genegeerd.MVG Wim De Vos

Berichten (1)

Worldline

Naar: W. D.

18/07/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform