Terug

Contractbreuk

In behandeling Openbaar

Hyboma NV

Start een klacht

Aard van probleem:

Contract

Klacht

C. J.

Naar: Hyboma NV

21/10/2025

Geachte mevrouw/meneer, In 2016 lieten wij door Hyboma een tweewoonst bouwen. Sinds de oplevering hebben wij te maken met talrijke bouwgebreken (een waslijst aan problemen), waarvan sommige tot op heden niet zijn verholpen. Ondanks herhaalde verzoeken tot herstel, is een contractuele verplichting nog steeds niet nagekomen. Pleisterwerken: Bij oplevering waren de pleisterwerken in de gang en andere ruimtes onvoldoende afgewerkt, met putten en oneffenheden. Ondanks dit werd ons bij het laatste deel van de betaling meegedeeld dat wij de sleutel pas zouden krijgen bij betaling. Barsten in pleisterwerk: Grote barsten verschenen in het pleisterwerk, die pas jaren later op een manier werden hersteld die wij als onvoldoende ervaren. Gyproc rond ramen en voordeur: Een professionele firma werd aangesteld om bepaalde delen van het huis eindelijk schildersklaar te zetten (gang boven, trappenhal, badkamer, toilet en inkom). Deze stelde vast dat er gyproc in plaats van pleisterwerk was gebruikt rond ramen en deuren. Dit kan blijvende barsten veroorzaken, met name rond de voordeur door de trillingen bij het openen en sluiten. Volgens ons contract had dit correct moeten worden uitgevoerd in pleisterwerk. Dit wordt bevestigd door onze buren in de andere woning van dezelfde tweewoonst, waar geen problemen zijn. Beide woningen werden door Hyboma tegelijk opgetrokken, maar bij de andere woning (verkocht 1 à 2 jaar later) werd alles rond ramen en voordeur door één aannemer correct uitgepleisterd, zonder gyproc. De voortdurende gebreken hebben ons jarenlang frustratie en slapeloze nachten bezorgd. Het niet correct naleven van het contract vormt voor ons de druppel die de emmer deed overlopen. Wij namen contact op met de dienst nazorg van Hyboma, maar kregen te horen dat de klachten “binnen het eerste jaar” gemeld hadden moeten worden en dat de garantie voorbij is. Wij benadrukken dat het hier gaat om contractnaleving, niet uitsluitend om garantie. De manager uitvoering bouw bevestigde dat het standpunt van Hyboma blijft. Verzoek: Wij verzoeken u vriendelijk om binnen vijf (5) werkdagen aan te geven hoe u de uitvoering van de correcte werken zal regelen door een door ons gekozen aannemer. Wij zullen de offerte van deze aannemer aan u bezorgen, en u zult deze betalen voor de uitvoering van de werken. Wij behouden ons het recht voor verdere stappen te ondernemen indien het contract niet correct wordt nageleefd. Bijlagen: Kopie van het contract, waarin duidelijk staat vermeld dat rond ramen en voordeur alles moet worden uitgepleisterd. Wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform