Geachte,
In de aankoop van onze thuisbatterij bij Belivert, zat er ook een aanbod van een eenjarig contract met een slim sturingssysteem van Lifepower, m.n. FlexiO. Door o.a. de verkoopspraatjes over het sturingssysteem én het feit dat wij tot een community zouden behoren van wie de batterij in een systeem van netbalancering zou worden opgenomen (waardoor een extra 'incentive' van een maandelijkse terugbetaling), gingen we overstag.
Lifepower geeft aan dat er eerst een evaluatie van het systeem moet gebeuren door metingen. Deze evaluatie duurt tussen de 4 en 12 weken. Ondertussen zijn we meer dan 20 weken na installatie en hebben we nog altijd geen netbalancering (terwijl vrienden van ons die op dezelfde dag de thuisbatterij met FlexiO kregen, na 4 weken wel al in de netbalancering zaten.
Wij hebben Lifepower aangeschreven in augustus, maar zij vroegen om nog even geduld uit te oefenen. Twee maanden later zijn we nog altijd niet opgenomen in de netbalancering en hebben dus een derving van beloofde inkomsten én komt Lifepower haar contract niet na. Wij zouden het appreciëren als u daarvoor druk kunt uitoefenen bij het desbetreffende bedrijf of een compensatie kunt krijgen voor de niet voorziene netbalancering.
Met vriendelijke groeten,
Wim Denolf
P.S. in bijlage vindt u het emailverkeer met het desbetreffende bedrijf
P.S.2 er wordt gezegd dat het eerste jaar gratis is, maar voor ons werd dit aangeboden samen met de aankoop van de thuisbatterij.