Terug

Contractbreuk opleiding/begeleiding spelers U9B/U9C

Closed Openbaar

TOR Deurne Pirates

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: TOR Deurne Pirates

15/05/2024

Beste, bij deze stel ik het sportieve beleid en het bestuur van TOR Pirates Deurne verantwoordelijk voor het ontbreken van de nodige begeleiding bij trainingen en coaching tijdens wedstrijden van de U9-spelers van B- en C-ploeg sedert december 2023 tot en met maart 2024. Na het stoppen van de beide trainers in de loop van november, hebben wij geen communicatie meer ontvangen over de toekomstige aanpak vanuit de club, ondanks meerdere verzoeken vanuit de oudergroep. Dit was nochtans perfect mogelijk aangezien de sportieve bestuursverantwoordelijke mee in de whatsapp-groep van de ouders zat. Vanaf december hebben ouders, die geen opleiding of trainersbackground hebben, zelf dan training gegeven om de kinderen letterlijk en figuurlijk niet in de kou te moeten laten staan. De trainer van de A-ploeg voorzag enkel een opwarming voor de spelers om zich daarna weer op zijn eigen ploegje te focussen. Daarbovenop werd de C-ploeg vanaf januari 2024 uit competitie gehaald door het bestuur, dit wederom zonder enige inspraak of overleg met de ouders. Dit maakte dat er een overtal aan kinderen voor enkel de B-ploeg ontstond, namelijk een 16-tal kinderen waarvan je er per wedstrijd maar maximaal 8 mag selecteren. Wekelijks moesten we als ouders na de training de spelertjes voor de wedstrijd zelf selecteren, dit met de nodige traantjes van de verplichte thuisblijvers als gevolg. Het coachen tijdens alle wedstrijden vanaf januari tot en met april 2024 werd door een papa gedaan, die de affiniteit en capaciteit niet heeft zoals een coach vanuit de club. Verontschuldigingen of het samenbrengen van de ouders om één en ander uit te leggen, zijn er nooit geweest. Op de koop toe liet de sportieve verantwoordelijke begin april via een SMS-je aan de A-trainer weten dat deze aan de ouders van de B- en C-ploeg moest melden dat er volgend jaar alleen maar een A-ploeg zou zijn en dat we dus andere oorden moesten opzoeken. Zelfs deze boodschap moesten we vernemen via een trainer van een andere ploeg in plaats van een bestuurslid, zoals het hoort te zijn.Ik stel de club dan ook in gebreke voor verantwoordelijkheden die ontlopen werden om de wekelijkse selecties van de spelers te maken, het niet begeleiden van onze spelers bij trainingen en wedstrijden, het beperken van speelgelegenheid voor onze kinderen door de C-ploeg uit competitie te halen, het achterwege blijven van enige vorm van communicatie met de ouders, het laattijdig doorgeven van plots afgelaste trainingen of vervroegde trainingsuren (terwijl er überhaupt toch geen trainer was) alsook het extern aantrekken van een extra spelertje in december terwijl we al in overtal zaten. Deze klacht werd u reeds begin april overgemaakt doch al onze grieven werden zogenaamd weerlegd. Zo zou er nooit een C-ploeg geweest zijn en zou onze trainer van de B/C-ploeg pas half februari (ipv november) opgestapt zijn. U kan zelf in de RFBA-app nagaan dat er wel degelijk wedstrijden voor de C-ploeg georganiseerd geweest zijn (shotscreen kan ik eventueel voorleggen). Via de penningmeester valt makkelijk te achterhalen of de B/C-trainer Mezyad tot eind november of medio februari werd uitbetaald. Papa's hebben quasi wekelijks de trainingen verzorgd, terwijl de sportief verantwoordelijke beweert dat dit een éénmalig gebeuren was. Mag ik u dan ook via deze weg verzoeken een grondiger onderzoek te laten voeren naar de zogenaamde weerlegde feiten in plaats van uw sportieve verantwoordelijke blindelings te volgen? Wij zijn bereid om één en ander op een bestuursvergadering te komen weerleggen indien u ons de kans geeft.Ik verzoek u dan ook om een financiële compensatie à rato van 4 maanden lidgeld (december 2023 t/m maart 2024). Hiermee koop ik de fysieke en onherstelbare technische achterstand van mijn zoon niet mee terug doch dit lijkt me een niet meer dan billijk voorstel na dit beschamend sportieve jaar.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform