Terug

contractafspraken worden niet nagekomen

Closed Openbaar

BEE nv/sa

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: BEE nv/sa

10/06/2022

Geachte Heer, Mevrouw,Bij deze protesteren wij officieel factuur 22206238 dd 03/06/2022 voor het bedrag van 12.397,89 euro omwille van de volgende reden:Op 12/2/2021 werd er een contract voor gaslevering met jullie getekend, na mondelinge afspraken hierover te hebben gemaakt met Dhr. xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Tijdens deze afspraken heeft Dhr. xxxxxxxxxxxx bevestigd dat het volume afgerekend zou worden aan index TTF101 en dat het contract volumevrij zou zijn. Dit aangezien ik ook andere offertes had aangevraagd aan index TTF101 en geen appelen met peren wilde vergelijken.Aangezien in het contract niet vermeld stond dat de afrekening zou gebeuren aan TTF 101 en dat het contract volumevrij zou zijn, ondanks dat dit mondeling was afgesproken, heb ik hier op 16/2/2022 nogmaals schriftelijk bevestiging voor gevraagd per email. Op dit moment kreeg ik namelijk per email de bevestiging van het contract waarin de afgesproken berekeningswijze en het feit dat het contract volumevrij was niet werd aangepast zoals afgesproken, wat mij wel beloofd was door Dhr. xxxxxxxxxxx. Ik heb direct na ontvangst van de bevestiging van het contract per email gereageerd, omdat de beloofde aanpassingen niet gedaan werden op het contract en ik geen discussie wilde achteraf. Mondelinge beloftes zijn namelijk achteraf niet te bewijzen, schriftelijke beloftes wel. In mijn email stel ik duidelijk dat er mondeling werd afgesproken dat mijn contract berekend zou worden op TTF 101 en volumevrij zou zijn, en dat ik hier graag een schriftelijke bevestiging van wilde aangezien dit niet zo vermeld stond op het contract en ook niet werd aangepast. Ik kreeg direct antwoord van xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx dat dit inderdaad klopt. U kunt de mail terugvinden in bijlage.De afrekeningsfactuur die ik nu protesteer is helaas, ondanks alle mondelinge beloftes en de schriftelijke belofte per email, niet berekend aan TTF 101. Dhr. xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, waar ik telefonisch contact mee heb gehad over deze factuur en de niet correcte berekeningswijze, geeft zelf toe dat zijn collega’s een fout hebben gemaakt en de beloftes betreffende de berekeningswijze met index TTF101 niet hadden mogen maken. Maar hij weigert er verder iets aan te doen. Zijn collega’s zijn in de fout gegaan, maar dat is nu mijn probleem blijkbaar…De beloftes werden echter wel mondeling gemaakt én schriftelijk bevestigd per email. Dit lijkt me voldoende bewijs dat dit effectief wel zo werd afgesproken bij de onderhandeling van het contract.Ik kan dus niet anders dan stellen dat de gemaakte beloftes niet worden nagekomen. Om deze reden wordt de factuur dan ook in zijn volledigheid geprotesteerd. Ik wens zo snel mogelijk een nieuwe afrekeningsfactuur te krijgen, enkel berekend op TTF 101, volgens de gemaakte afspraken. Tevens wens ik ook de bevestiging te krijgen dat voor de rest van de periode (het contract betreft een duur van 36 maanden), alle afrekeningen zullen gebeuren aan TTF101. Indien dit niet mogelijk blijkt wens ik het contract per direct te verbreken, zonder het betalen van een schadevergoeding voor de vervroegde opzeg. Dit wegens het niet nakomen van de gemaakte afspraken.Alvast dank voor jullie zeer spoedige reactie.Danyelle van ThoorZaakvoerder Chilli Club bvba

Berichten (2)

D. V.

Naar: BEE nv/sa

27/06/2022

Beste verantwoordelijken van BEE,Ondanks mijn schriftelijk klacht via testaankoop dik 2weken geleden en mijn persoonlijke communicatie met Dhr. xxxxxxxx xxxxxxxx, is er helaas nog altijd geen herberekening gemaakt en geen duidelijkheid over het verdere verloop van ons contract. Wel werd er mondeling beloofd dat er een herberekening zou plaatsvinden en dat het contract verbroken zou gaan worden, maar wanneer ik hier ook een schriftelijke bevestiging van vraag wordt er ineens gesproken over een 'commerciële geste' en dat ik in de loop van vorige week wel een nieuwe factuur zou krijgen (wat helaas niet het geval is, nog altijd geen kredietnota en nieuwe factuur ontvangen, alsook geen datum betreffende de beëindiging van het contract. Voorlopig dus allemaal loze beloftes. Ik vraag dringend oplossing voor de foutieve factuur en informatie betreffende al dan niet de verdere voortzetting van het contract. Graag snel duidelijkheid want ik vertrek bijna op verlof! Danyelle van Thoor

D. V.

Naar: BEE nv/sa

25/07/2022

Beste verantwoordelijken van BEE,Ondanks alle beloften van jullie kant heb ik nog altijd geen gecorrigeerde tussenafrekening ontvangen. Ik wacht ondertussen al dik 1.5 maand op deze gecorrigeerde afrekening, die mij verschillende keren werd beloofd door xxxxxxxx xxxxxxxxx en xxxxxx xxxxxxxx . Serieus kun je dit niet meer noemen.. Gaan jullie er nog werk van maken?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform