Terug

Compensatie betreffende schade huis en verhinderen van nieuwe schade.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. S.

Naar: Pluimers isolatie Bvba

23/05/2015

Op 18.11.09 eerste contact met vertegenwoordiger van Pluimers, hier werd reeds aangekaart dat er vroeger een probleem was van opstijgend vocht in de binnenmuren. Volgens de vertegenwoordiger zou er geen probleem opduiken.Op 21.01.10 werd de opdracht uitgevoerd.In 2011 werd opstijgend vocht vastgesteld in de binnenmuren, op dat moment geen idee van waar het probleem afkomstig was.In de zomer van 2013 verricht ik een verbouwing aan de keuken en living waarbij de buitenmuur werd weggenomen, hierbij werd vastgesteld dat de Pur als spons werkte.Het regenwater werd door de onderste betonstenen via de Pur boven de waterkering van de binnenmuur getransporteerd.Hierdoor kregen we schimmel en zoutuitslag op de binnenmuren.Pluimers werd gecontacteerd, Mr. Philip De Smet kwam de toestand bekijken, nam foto's en gaf toe dat er een probleem was.Na een periode kwam Mr. Luc Schoonjans (verantwoordelijke Pluimers voor de schadegevallen), samen met een Nederlandse technicus de toestand bekijken. Zij gaven terug toe dat er een probleem was, ik kreeg als raad om de onderste betonstenen te voorzien van een coating. Ik kreeg zelfs mijn werkuren betaald aan 10 euro/u. Dit werd mondeling afgesproken.Na onderzoek op internet vond ik coating geen langdurige en esthetische oplossing. Ik koos voor de gevelplinten van Holonite, deze heb ik zelf geplaatst.Op 03.06.14 een eerste mail naar Pluimers met de facturen van de herstelling pleisterwerken en van de gevelplinten Holonite, werkuren werden niet aangerekend.Hier wordt niet op gereageerd, op 26.08.14 tweede mail geen reactie. Daarop meerdere telefoontjes naar Pluimers waar betrokkene telkenmale toegaf dat er effectief een dossier aanwezig is, maar dat Mr Schoonjans verantwoordelijk is en dat hij mij zou terug contacteren.Tot mijn spijt tot op heden geen reactie meer van Pluimers, hierdoor mijn klacht, hopelijk kunnen jullie mij helpen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform