1) Op 15/12/2020 heb ik een e-mail verstuurd naar factuur@chirec.be met een overzicht van de feiten:Geachte,Ik stel mij vragen bij de medische en administratieve afwikkeling van de ingrepen in de dagkliniek oogheelkunde van CHIREC DELTA op 09/09/2020, 02/10/2020 en 09/10/2020.Medische voorgeschiedenis:Sinds 15 à 20 jaar ben ik in behandeling voor glaucoom bij dr. Sangers.Sinds maart 2013 ben ik in behandeling voor de ziekte van Kahler in het UZ Leuven onder supervisie van prof. dr. M. Delforge. Ik heb o.a. gedurende verschillende jaren dexamethasone ingenomen.Begin 2020 stelde ik vast dat mijn zicht achteruit ging: eerst het verzicht maar later ook het zicht van dichtbij. In maart 2020 nam ik contact op met mijn oogarts dr. Sangers voor een afspraak. Door de lockdown was de afspraak slechts mogelijk in juni 2020. Ondertussen ging het zicht verder achteruit. In juni was de diagnose staar (cataract) van beide ogen. De chirurgische ingreep was ten vroegste mogelijk in september 2020. De voorbereiding van de ingrepen en de nabehandeling gebeurde door dr. Sangers.Medische afwikkeling dagkliniek CHIREC DELTA:09/09/2020: ingreep linkeroog.Voorbereiding en nazorg in een individuele ruimte voldoende groot voor het manoeuvreren van een operatiezetel maar zonder de faciliteiten van een individuele kamer zoals raam met buitenzicht, privé-toilet, radio/ TV, douche, …02/10/2020: bijkomende ingreep linkeroog om een astigmatisme veroorzaakt door een te hoge oogdruk op te lossen.Voorbereiding en nazorg in een individuele ruimte zoals op 09/09/202009/10/2020: ingreep rechteroog inclusief ingreep om astigmatisme door een te hoge oogdruk te vermijden.Voorbereiding en nazorg in een individuele ruimte zoals op 09/09/2020Administratieve afwikkeling dagkliniek CHIREC DELTA bij de dienst inschrijvingen:Ik wens opgenomen te worden in een tweepersoonskamer of indien niet beschikbaar in een gemeenschappelijke kamer in overeenstemming met mijn hospitalisatieverzekering bij AG.09/09/2020: ingreep is enkel mogelijk met voorbereiding in een éénpersoonskamer en ik word verplicht een document te onderteken waaruit zou blijken dat ik “vrijwillig” voor een éénpersoonskamer kies. De arts (dr. Koch) weigert de ingreep in een tweepersoonskamer of gemeenschappelijke kamer: de reden is mij niet duidelijk, ik vermoed een medische reden.02/10/2020: na overleg met de arts (dr. Koch) is de ingreep mogelijk in een gemeenschappelijke kamer. Nochtans gebeurt de voorbereiding en de nazorg in een gelijkaardige ruimte zoals op 09/09/2020.09/10/2020: na overleg met de arts (dr. Koch) is de ingreep enkel mogelijk in een éénpersoonskamer en ik word verplicht een document te onderteken waaruit zou blijken dat ik “vrijwillig” voor een éénpersoonskamer kies. De arts (dr. Koch) weigert de ingreep uit te voeren met de voorbereiding in een tweepersoonskamer of gemeenschappelijke kamer: de reden is mij niet duidelijk. Uiteindelijk gebeurt de voorbereiding en de nazorg in een gelijkaardige ruimte zoals op 09/09/2020.Facturatie:Voor de ingrepen van 09/09/2020 en 09/10/2020 worden extra’s aangerekend omdat ik “koos voor een éénpersoonskamer”.Dit is niet correct: op 09/09/2020 en 09/10/2020 werd ik gedwongen opgenomen in een éénpersoonskamer. Het alternatief geen ingreep is ethisch en medisch niet verantwoord.Gelieve in deze omstandigheden de facturen voor de ingrepen van 09/09/2020 en 09/10/2020 te annuleren en nieuwe facturen zonder extra’s gelijkaardig als voor de ingreep van 02/10/2020 op te maken.Ik dank u bij voorbaat om dit dossier te herzien.Met vriendelijke groeten.3) Op 15/12/2020 krijg ik per e-mail een automatische ontvangstbevestiging2) Op 01/02/2021 ontvang ik per post een 1ste herinnering voor de betaling van factuur 409034454545. Dit is een standaardbrief. geen enkele verwijzing naar mijn e-mail van 15/12/20203) Op 01/02/2021stuur ik een e-mail naar facture@chirec met de vraag of mijn e-mail van 15/12/2020 wel degelijk ontvangen werd. De e-mail van 15/12/2020 heb ik opnieuw doorgestuurd.4) Op 01/02/2021 krijg ik per e-mail een automatische ontvangstbevestiging5) Heden 03/02/2021 nog geen reactie ontvangen