Terug

Carglass mislukte reparatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. N.

Naar: Carglass

28/04/2024

Beste, Op 29 februari had ik een afspraak voor de herstelling van een sterretje in mijn ruit bij Carglass in Gent. Volgens de website en de technieker kon dit hersteld worden. Na 30 minuten komt de technieker naar mij en zegt dat die klaar is. Ik betaal het bedrag van 157,93 euro. Vanaf het moment dat de betaling is gelukt verteld de technieker me dat de herstelling is mislukt na dit tweemaal te proberen. De ster is nog steeds duidelijk aanwezig in de ruit en niks is veranderd. Ik heb dan contact opgenomen met klantendienst van carglass. Die verteld me dat dit normaal is en dat een herstelling de schade slechts deels visueel verminderd en nooit de ster volledig verwijderd. De optie werd me dan aangeboden om de ruit volledig te vervangen voor de normale kost van zo een herstelling min de kosten van de originele afspraak. Ik heb hier op geantwoord dat dit niet correct is voor de volgende reden. De technieker heeft me duidelijk vermeld dat de reparatie 'mislukt' was en het promo materiaal dat ook op de balie stond gaf een voorbeeld van een ruit met een ster in voor en na de herstelling. Daar zag je duidelijk dat er na de herstelling helemaal niks te zien was van de ster. Dit gaat tegenin op wat de me is verteld via mail. De info dat de herstelling er niet voor zorgt slechts minder zichtbaar is en nooit volledig is hersteld, is ook niet te vinden op hun website. Het promo materiaal geeft het omgekeerde hiervan aan of laat de kijker denken dat de ster volledig wordt hersteld zodat je deze niet meer ziet. Dit is niet correct en moet opgelost worden. Vanaf dat ik heb vermeld dat hun promo materiaal misleidend is heb ik dan ook geen antwoord meer gekregen op mijn mails. Dit is niet correct en moet opgelost worden.

Berichten (3)

Carglass

Naar: N. N.

06/05/2024

Hallo We herstellen ruiten om te vermijden dat deze volledig vervangen moeten worden. Dikwijls is een inslag dan minder te zien, soms zelfs bijna verdwenen. Maar dit hangt af van de inslag zelf, hoe snel men aan het rijden was, welke hoek de steen had, was het aan het regenen, zit er stof in de barsten enzovoort. Er zijn zoveel factoren waar wij als Carglass geen invloed op hebben, vandaar dat we een garantie geven op de stevigheid van de herstelling maar kunnen dit niet doenvoor het esthetische resultaat. Dus moest de ruit ooit barsten op natuurlijke wijze dan krijgt deze klant vanzelfsprekend een nieuwe ruit van ons. Meer kunnen we niet doen, we hebben een voorstel gedaan om de ruit te vervangen en dan de kost van de herstelling in mindering te brengen, maar daar wou de klant niet op in gaan. Vriendelijke groeten, Koen     Customer Solutions Carglass NV/SA, Kruisbosstraat 5, 3740 Bilzen, Belgium   Tel: + 32 11 30 19 19 (alle werkdagen tussen 8u30 en 17u - tous les jours ouvrables entre 8h30 et 17h) E-mail:  customer.solutions@carglass.be

N. N.

Naar: Carglass

08/05/2024

Beste, Alweer wordt mijn opmerking van de misleidende reclame volledig genegeerd. Ik blijf voet bij stuk houden dat het niet correct is dat de reclame een volledig herstelde ruit toont voor en na steeninslag waarbij de ruit erna niks van schade heeft wat zoals ik al heb gezegd in tegenstrijd staat met wat wordt gezegd. Gecombineerd met het feit dat de technieker me duidelijk heeft verteld dat de herstelling MISLUKT was.

Carglass

Naar: N. N.

08/05/2024

Hallo  Klachtenbox, Alle voorbeelden in onze filialen, bij makelaars of bij onze reclame laten na de herstelling nog een kleine schade zien. Wij beweren ook nooit dat we onzichtbaar kunnen herstellen. Het is jammer dat mevrouw Nuytens andere verwachtingen had, maar dat neemt niet weg dat de inslag goed is hersteld, dat deze niet zal doorscheuren en dat wanneer dat toch zou gebeuren ze kan genieten van de levenslange garantie van Carglass. Vriendelijke groeten, Koen     Customer Solutions Carglass NV/SA, Kruisbosstraat 5, 3740 Bilzen, Belgium   Tel: + 32 11 30 19 19 (alle werkdagen tussen 8u30 en 17u - tous les jours ouvrables entre 8h30 et 17h) E-mail:  customer.solutions@carglass.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform