Beste,Op 23/05/2022 werden we het slachtoffer van waterinsijpeling in onze woonkamer. Daags daarna onmiddellijk een dossier geopend bij onze verzekeraar Fortis. Omdat het een appartementsgebouw betreft (2 appartementen, wij betrekken het app op het gelijkvloers), zijn 2 experts nodig om de situatie te beoordelen. Op 25/07/2022 (2 maanden later) slagen ze er alsnog in een afspraak in te plannen voor een plaatsbezoek. Tijdens het plaatsbezoek blijkt dat de oorzaak van de schade al een tijdje aanwezig is. Het tapgat en de leiding daaraan verbonden (komend van het dakterras van het appartement boven) zijn beschadigd. Omdat het appartement werd verkocht in april 2022 en de oorspronkelijke schade dateert van voor de verkoop, is het noodzakelijk contact op te nemen met de vorige eigenares. Volgens de experts zal dit minstens 3 a 4 weken duren. Tot dan mogen er geen herstellingen uitgevoerd worden. Gelukkig is het nu een droge periode, zoniet zitten we bij regenval met aanzienlijke lekkage in de woonkamer. Graag had ik als jarenlange klant snel een beslissing ontvangen van de verzekering zodat de schade kan hersteld worden. Referentie Dekra: 22E015980 - Verzekeraar AG Insurance - Datum schade 23/05/2022 - Dorpsstraat 51 te 3460 Assent - Polis staat op naam van mijn vriendin, Wendy Vodermans. Mvg Fabrice Jeanmart