Terug

Bolt wilt meetregime 3 niet activeren voor energiedelen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Bolt

14/11/2022

BesteIk wou starten met energie delen met een ander adres van mij waar ik geen zonnepanelen heb. Hiervoor moet meetregime 3 geactiveerd worden door de leverancier. Na een aanvraag pas weken later een antwoord op gekregen dat ze dit niet zullen doen, met de mededeling dat ik momenteel goed wordt gecompenseerd voor de injectie, en dat ze daar geen tijd voor hebben. Ze zeggen dat ‘de energiecrisis en daar mee gepaarde uitdagingen voorrang hebben’. Ze hebben dat dus gewoon geweigerd zonder pardon.

Berichten (3)

Bolt

Naar: M. B.

25/11/2022

Hi Muhammet Ali,Ik heb dit even met mijn collega besproken. Het effectieve energiedelen, zoals beschreven op de pagina van de VREG (s:www.vreg.be/nl/energiedelen-en-persoon-aan-persoonverkoop), is inderdaad één van de nieuwigheden op de energiemarkt die op onze planning staat voor de toekomst , maar die momenteel - met de huidige energiecrisis en de daarmee gepaard gaande uiagingen - niet onze prioriteit is/kan zijn. Als kleine leverancier zijn we hier ook niet aan verplicht.Daarnaast is ook gebleken dat de effectieve financiële voordelen voor jou als klant beperkt zullen zijn. Je wordt bij Bolt daarnaast zeker vergoed voor je energie, aangezien je automatisch mini-opwekker bij ons bent (boltenergie.be/nl/mini-opwekkers).Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Carehallo@boltenergie.be+32 2 899 33 00--------------------

M. B.

Naar: Bolt

25/11/2022

Jullie hebben letterlijk hetzelfde antwoord als in de mail copy paste gestuurd. Mij, en mijn twee andere aansluitingen zien jullie niet meer verder vanaf maart 2023. Jullie zijn drie contracten kwijt.

Bolt

Naar: M. B.

29/11/2022

Beste,Ik heb hetzelfde antwoord gegeven omdat er momenteel geen ander antwoord is dat ik kan geven. Als kleine energieleverancier zijn we niet verplicht om in het energiedelen mee te participeren. Zoals eerder meegedeeld zijn onze prioriteiten momenteel op de crisis en zien hoe we onze klanten hier het beste mee doorhalen. We vinden het zeer jammer dat de klant voor een andere leverancier kiest maar we begrijpen dit ook. We bieden het jammer genoeg nog niet aan.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Carehallo@boltenergie.be+32 2 899 33 00--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform