Terug

Blokkering van rekening en opzeggen van klantrelatie

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. G.

Naar: BNP Paribas Fortis

13/10/2025

Beste, Heden hebben wij plots vernomen dat mijn echtgenote niet langer klant kan zijn bij de bank BNP Paribas Fortis en dit zonder vermelding van enige reden. Sinds vandaag heb ik gemerkt dat ik geen toegang meer had tot een rekeningnummer via de Easy Bank Website en App. Na meer dan een uur via telefoon met jullie callcenter werd ik uiteindelijk doorverwezen naar een ander nummer waar men mij vermeld heeft dat de bank eenzijdig beslist heeft om de klantenrelatie met mijn echtgenote te beëindigen. We kregen nadien via email een brief doorgezonden die wij voordien nog nooit ontvangen hebben, hoewel er beweerd wordt dat die aangetekend verzonden werd. Ik herhaal: wij hebben deze brief nooit ontvangen. Ik ben ten zeerste teleurgesteld in de houding van de bank, die eenzijdig en zonder enige motivering beslist om de klantenrelatie van mijn echtgenote na bijna 53 jaar (!) te beëindigen. Dit heeft geleid tot het blokkeren van een gezamenlijke rekening waardoor ik momenteel niet aan mijn financiële verplichtingen in België kan voldoen. Bovendien is dit gebeurd zonder enige communicatie naar ons toe. Geen telefoon, geen email en ook geen melding in de app. Ik verzoek u dan ook: 1. De klantenrelatie van mijn echtgenote onmiddellijk te herstellen en binnen de 24 uur de rekeningen die momenteel niet toegankelijk zijn weer toegankelijk te maken, omdat de wettelijke opzegtermijn van 2 maanden niet gerespecteerd werd. 2. Mij onmiddellijk toegang gaven tot het rekeningnummer waarvan ik rechtmatig houder ben en waarvan u onrechtmatig de fondsen heeft geblokkeerd. 3. Een duidelijk motivering te geven voor het beëindigen van de klantenrelatie, zeker gezien het feit dat mijn echtgenote al bijna 53 jaar klant is bij uw bank.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform