Wij komen net terug van een 25-dagen reis door Amerika, begonnen op 26/03/2018. Wij betalen elke maand 2 euro voor onze kredietkaarten en na 4 dagen op 30/03/2018 werden onze kredietkaarten beide geblokkeerd na het proberen boeken van een hotelkamer in LA. Het was toen ongeveer 12u in Amerika en dus rond 21u in België. Dat hotel was dus geen optie meer, daar ze enkel een kredietkaart willen als betaalmiddel. Hierdoor waren we genoodzaakt een ander hotel te zoeken die ons kon helpen. Helaas is dit Amerika en wil er niemand een kamer verhuren zonder een kredietkaart. Wij hebben een prepaid kredietkaart moeten aankopen en daar geld opzetten om zo een hotel te kunnen verkrijgen, die dan nog duurder was. Het hotel dat we wilden boeken kostte $328, het uiteindelijke hotel $390. Dat is al een meerkost van $62. Het probleem was dan nog maar gedeeltelijk opgelost want wij verbleven nog tot 20/04/2018 in Amerika, maar zonder kredietkaart op dat moment. Contactnames met Amerikaanse nummers inzake Atos leverden niets op want die stuurden me naar een Belgisch nummer door, dewelke uiteraard niet beschikbaar waren op dat moment wegens het late uur. Uiteindelijk hebben we dan met de familie in België contact opgenomen zodat zij konden kijken om eventueel ons te helpen en naar de Belgische nummers te bellen van Atos of KBC zodat wij niet alle kosten hadden. Helaas was de enigste oplossing dat ik om 01u, Amerikaans uur, opstond om zelf naar Atos te bellen en dit op te lossen. Zo gezegd, zo gedaan. Om 01u bel ik naar Atos, Belgisch nummer want ik word via het Amerikaans nummer doorgeschakeld. Alsof het nog niet genoeg was, mag ik dan nog een 10-tal minuten prachtige muziek aanhoren vooraleer ik iemand aan de lijn krijg. Die persoon helpt om de kaarten te deblokkeren, maar kan mij niet helpen in verband met het feit dat wij meer hebben betaald voor ons hotel, een serieuze factuur zullen krijgen om te bellen uit het buitenland, ik speciaal moest opstaan om de kaarten te deblokkeren,.... Graag had ik ook aangekaart dat ik versta dat bij een mogelijks frauduleuze transactie de kaart wordt geblokkeerd, maar dan is het niet logisch dat er geen 24/7 permanentie is waar je terecht kan.