Op 9 juni ll. wordt onze wagen aangereden door een bestelwagen die van links komt. De bestuurder van de bestelwagen geeft onmiddellijk toe in fout te zijn, de papieren worden ingevuld en onmiddellijk bij de verzekering afgeleverd? Wij vermelden dat we de wagen graag hersteld zouden zien.Daarna duurt het bijna 3 weken en verschillende telefonische contacten om uiteindelijk op 30 juni via de verzekeringsmakelaar de mail te ontvangen van het expertisebureau Adetex, zeggende dat de waarde van de wagen voor het ongeval 8.264,46 euro is. Wetende dat wij de wagen eind augustus 2019 hebben overgenomen van de leasemaatschappij voor een gunstbedrag van 10.879 euro, en dat eenzelfde wagen op het internet of bij Volvo niet te vinden is voor minder dan 12.500 euro, zijn wij hiermee niet akkoord.Via onze verzekeringsmakelaar vragen wij contact met de expert en we vragen hem of de wagen al dan niet kan gemaakt worden, hij raadt dit af en stuurt diezelfde dag, 03/07/20, een mail met het bod van de kandidaat koper in Roeselare, KK Auto - Kryszewsky Krztsztof, zijnde 5.180 euro! Iedereen zegt hierover dat deze auto's met een minimumingreep versast worden naar het Oostblok! Maar niemand doet er wat aan. We moeten hierover beslissen binnen de 8 dagen! Daar waar we zelf 3 weken hebben moeten wachten, mailen en telefoneren, alvorens zelf iets te vernemen van de verzekering. Ondertussen ook meer dan twee weken zonder wagen.Verder zegt de expert van Adetex dat voor zijn part de wagen mag hersteld worden maar dat hij dan wel dient herkeurd te worden. Dat vinden wij logisch.Met dit gegeven contacteren wij een mail aan onze makelaar, de heer De Swert bij DVV, met de vraag om een tegenexpertise en met de melding dat de wagen dus wel gemaakt kan worden. We bellen hem in de namiddag om te horen of hij de mail ontvangen heeft.Hij zegt ons dat de expert blijkbaar iets vergeten te zeggen is, namelijk dat het verschil tussen de herstellingskost, het wrakprijsbod en het bedrag dat de verzekering wenst uit te keren gezien wij niet in fout waren en het slachtoffer zijnde, ten onze laste valt. Met andere woorden zouden we dus om en bij de 2.500 euro moeten opleggen!Blijkbaar maakten wij de fout om de factuur van onze aankoop over te maken aan de verzekering en aan Adetex, zodat zij deze frauduleuze handelspraktijken kunnen blijven verderzetten.Vandaag hebben wij aan DVV Hageland, de heer De Swert, een mail geschreven dat wij via onze rechtsaansprakelijkheid een nieuwe expertise wensen, uitgevoerd door CED te Brussel en tevens hebben we meegedeeld dat dezelfde wagen niet voor minder te vinden is dan 12.500 euro. Niet in een Volvo garage en niet op internet.Verder kunnen we nog meedelen dat wij slechts, en na veel aandringen, 5 dagen (eigenlijk 4.5) over een reservewagen hebben kunnen beschikken.Hopelijk krijgt gerechtigheid hier een plaats en wordt er eens werk gemaakt van een controle op de expertisebureaus, iedereen zegt dat het wereldje - van ons kent ons - stinkt …. maar niemand doet er wat aan, met spijt voor diegenen die het eerlijk spelen en vooral van de brave klant/slachtoffer.