Terug

Betwisting VISA rekening ivm phishing wordt niet erstig genomen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. P.

Naar: Worldline

11/06/2018

Ik werd slachtoffer van phishing (ik blokkeerde mijn kaart zo vlug mogelijk maar ondertussen was er al 2000€ van mijn rekening) met mijn VISA kaarten vulde op mijn.kaart.be een betwisting in. Ik kreeg daarop het laconieke antwoord dat er geen onregelmatigeheden waren.. Ik dacht nochtans dat er ihkv consumentenbescherming zulke dingen altijd vergoed moesten worden.

Berichten (2)

Worldline

Naar: R. P.

11/06/2018

DATA NOT AVAILABLE

R. P.

Naar: Worldline

11/06/2018

Beste,Alvast bedankt voor het snelle antwoord.Maar het antwoord is niet bevredigend, u zegt dat er beide transacties van 1000€ door kaartlezer en code geauthoriseerd zijn, daarbij 2 opmerkingen1. Het is de aard van phishing dat men de gegevens tracht te ontfutselen van de gebruiker en die deze dan gebruikt. Dus technisch zijn deze betalingen geauthoriseerd, maar met GESTOLEN gegevens (zijnde mijn creditcard nummer en verificatiecode)2. De fraudeurs van op de frauduleuze site (vermeld in mijn betwisting) vermelden een bedrag van 0,1€ en niet 1000€. Dus dit is dan dubbele fraude...bedankt om dit verder te bekijken.groeten,Raf.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform