Terug

betwisting teveel werkuren

Closed Openbaar

DEZWARTE TECHNIEKEN, INTERIEUR EN TRADING

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: DEZWARTE TECHNIEKEN, INTERIEUR EN TRADING

29/03/2025

Beste Zoals eerder via voorafgaand (en frequent) mailverkeer met u aangekondigd dien ik nu ook via Testaankoop klacht in. Concreet tegen het m.i. veel te hoog aantal werkuren dat u me factureert voor de "aanpassing" van een zogezegd "perfect passend" inbouwmeubel voor mijn ook bij u gekochte én onmiddellijk betaalde Miele wasmachine. Concreet: de "koopjes" voor een totaal bedrag van 405 euro werden "gecompenseerd" met 2187.61 euro aan werkuren en materiaal. Complete wanverhouding dus. Dat inbouwmeubel stond in de uitverkoop van uw winkelvestiging in Diksmuide, aan 250 euro ipv de oorspronkelijke 1480 euro, en leek dus een echt koopje. Temeer omdat u verzekerde dat ik enkel de werkuren zou moeten betalen voor 1) montage van de wastafel (ook in uw uitverkoop gekocht, aan 30 ipov 275 euro) 2) montage voor de nieuwe kraan die ik zelf nog op voorraad had 3) het plaatsen en aansluiten aan de sanitaire installatie bij mij thuis 4) het mooie aanwerken van het meubel tegen de muur bij mij thuis. 4) het ophangen van de Led hanglamp (bij u gekocht aan 72,29 euro) Ik ging in volle vertrouwen akkoord met die belofte, vroeg en kreeg dus ook geen offerte. Samen kwam ik immers aan een "koopjes-"bedrag van slechts 405 euro, waarvan dus 250 euro voor het meubel. Ik was in de wolken. Ongeloof alom toen echter op de twee facturen zo'n 25 werkuren aangerekend werden, terwijl ik voor werk bij mij thuis veel minder had genoteerd. Na herhaalde navraag bleek 1) dat de inbouwkast toch ettelijke aanpassingen moest ondergaan(frontpaneel bleek bv geen deur!!!,), in jullie magazijn al. Maar ook bij mij ter plaatse, toen bv de binnenrand van het meubel te breed bleek en het zeepbakje onvoldoende kon uitgeschoven worden. Weer aanpassingen nodig, weer extra materiaal, en vooral extra werkuren. 2) dat de controle vooraf bij mij thuis onvoldoende grondig gebeurde, zodat pas bij de aanpassing aan de sanitaire installatie ontdekt werd dat mijn loodgieter geen standaardkoppelingen had gebruikt, en u dus op een vrijdagnamiddag moest beginnen rondrijden, op zoek naar de wèl passende koppelingen. (staat zwart op wit op jullie mail). Dat alles zonder enige communicatie, niet vooraf (want niet gecontroleerd, dus toen niet vastgesteld), en ook niet op het moment zelf, terwijl ik wel degelijk thuis was. Anders had ik mijn loodgieter de installatie laten doen (die heeft hier de hele sanitaire voorziening vernieuwd), en had dus wèl het nodige, en had het werk op veel kortere tijd in orde kunnen brengen. Vooraf voorgesteld, maar bleek volgens jullie niet nodig: jullie konden dat even goed uitvoeren. Geen communcatie dus, wèl alles voor mijn rekening, niet alleen al het extra materiaal, maar vooral ook dus de uren van de zoektocht naar de juiste koppelingen, én het lenen van het nodige juiste werkmateriaal voor de koppeling aan mijn sanitair. Plus uiteraard al het materiaal nodig voor de aanpassing van het "gepaste" inbouwmeubel. Ettelijke uren besteedde ik na ontvangst van de twee facturen aan de talrijke mails, die ik met het nodige wikken en wegen schreef, erop lettend dat ik niet in de aanval ging. Ik was er nl. van overtuigd dat u niet eens besefte hoezeer een compleet gebrek aan communicatie tot deze wanverhouding (405 euro koopje, 2.187,61 euro materiaal en vooral werkuren) had geleid. En ik hoopte dat u uiteindelijk tot een aanvaardbaar compromis zou willen komen. Helaas volgde uiteindelijk enkel "een commerciële geste" van - 4 werkuur. Op mijn niet-akkoord reageerde u niet meer. Ook niet op mijn aankondiging dat ik ten einde raad bij Testaankoop zou aankloppen. Wat ondertussen wèl volgde, is een derde aanmaning, dit keer mèt dreiging van extra kosten bij niet-betaling. Herhaaldelijk heb ik u op het probleem gewezen, en ook gezegd dat ik uiteraard wil betalen wat nodig was. Maar ik weiger te betalen voor wat vooraf niet nodig bleek, en voor de extra's die oorzaak zijn van uw niet-communiceren. Samen komen we er niet. Dus doe ik - zoal eerder aangekondigd - een beroep op Testaankoop, en op haar advocaten. Deze brief is een eerste stap. De bijlagen kent u, want u verstuurde of schreef ze gedeeltelijk zelf. De volgende stap zal de tussenkomst van de juridische dienst van Testaankoop zijn. Ik heb dit niet gewild, maar u slaagt er blijkbaar niet in, het probleem vanuit mijn standpunt te bekijken. U blijft hameren op het goede werk dat u leverde. Zonder te willen kijken naar alle extra's die er niet bij mochten gekomen zijn, maar die u telkens opnieuw als voor mijn rekening beschouwt. Uw derde aanmaning met dreiging van extra kosten, alweer voor mijn rekening, bewijst dat u mij niet begrijpt, of niet wil begrijpen. Daarom doe ik dus een beroep op Testaankoop. Groeten Martine Craeye

Bemiddeling door Testaankoop 09 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform