Terug

betwisting stemming reservefonds en bedrag

Closed Openbaar

home horizon immo

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: home horizon immo

16/10/2024

Geachte mevrouw/heer, Tot ongeveer einde maart 2024 waren we met ons appartementsgebouw van 6 appartementen aangesloten bij Easysyndic Avenue Louise Brussel. Dan hebben al de eigenaars het contract met Easysyndic opgezegd wat maakt, dat we begin juli 2024 overgestapt zijn naar onze nieuwe Syndicus. Onze nieuwe syndicus voor het gebouw is homehorizonimmo.be Rue Léon Théodor 71,1090 Jette contact Justin Druet gérant. justin@hhi.immo. Mijn klacht is dat ik van 409.00 euro per 3 maand ben opgeslagen naar 524.00 euro en daarboven op nog is 143.00 euro per 3 maand dat maakt in totaal 667.00 euro per 3 maand. Er werd gezegd dat we ongeveer 50 euro per maand meer gingen betalen voor een reserve aan te leggen en daarmee was ik akkoord. Voor nog is bovenop 143.00 euro per 3 maand op te leggen ben ik niet akkoord en heb ik niet voor gestemd en getekend. Het strafste dat ik vind dat is dat de algemene vergadering in de maand maart van 2024 was en in de maand juli krijg ik de rekening van het reservefonds dat moet betaalt worden vanaf het eerste trimester van het jaar. dus maw met terugwerkende kracht. Is dit geldig ? Van 409.00 euro naar 667.00 euro dat is meer dan 50 % meer !! en het geld dat ik betaal voor het reservefonds kan ik niet recupereren als ik mijn appartement verkoop !!! In het verleden heb ik mijn bijdrage in buitengewone kosten zoals het schilderen van de houten gevelstructuur september 2024 onmiddellijk betaalt. Het 2 de probleem is dat de syndicus homehorizon weigert mijn correspondentie in mijn moedertaal het Nederlands te sturen. Ik heb dit meerdere malen gevraagd maar zij doen dit niet in mijn moedertaal. Volgens hun moet ik bij de volgende algemene vergadering zelf op mijn kosten een tolk inhuren ? Wat is mijn recht als consument ? Met vriendelijke groeten, Van Den Bossche Alain Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Bemiddeling door Testaankoop 25 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform