Terug

Betwisting niet ontvankelijk

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. H.

Naar: Worldline

10/02/2023

Beste, Vandaag mail gekregen met de boodschap dat er aan mijn klacht geen gevolg kan gegeven, en dus 3000euro zelf zou moeten ophoesten. Volgens jullie systemen is de fraude door Phishing SMSing of Vishing gebeurd.Ik werd door jullie dienst verwittigd op 3 januari, jullie vermoedden dat er fraude werd gepleegd met mijn Mastercard en dus hadden jullie die geblokkeerd. Toen ik jullie direct daarna telefoneerde ,werd mij verteld dat er op 2 februari ook al pogingen tot fraude waren geweest met mijn Mastercard. Mijn vraag, Waarom werd mijn kaart niet geblokkeerd op dat moment?!Ik heb bij eender welke poging tot Phishing nooit mijn kaartlezer noch code gebruikt, laat staan op andere manieren onvoorzichtig geweest.Is hier dan sprake van 'grove nalatigheid 'Ik kan niet bij gelijk welke sms of link voorspellen dat er wel eens fraude zou kunnen van komen.Resultaat, ik zou 3000euro moeten betalen.Ik vind het gemakkelijk dat Worldline met een vaag 'het is door Phishing of SMSing gebeurd' er zich vanaf maakt.Wat doe ik in de toekomst, nooit meer Mastercard gebruiken, nooit nog een gsm aanraken?Het kan zijn dat ik te goeder trouw een link of sms geopend, maar ik heb noch mijn kaartlezer noch mijn code ergens ingegeven.Als dat niet genoeg is, dan schiet Worldline toch tekort tov de klant.Jullie zijn er om ons te beschermen dacht ik, maar als de als klant de nodige voorzichtigheid aan de dag legt en een beroep doet op jullie diensten blijft men in de kou staan.Ik kijk uit naar een reactie van jullie kant.Alvast bedankt David Herman

Berichten (1)

Worldline

Naar: D. H.

09/03/2023

BesteGelieve te noteren dat wij de klant gevraagd hebben om contact op te nemen met de klachtendienst van zijn bankinstelling.Wij zijn niet in de mogelijkheid een betwisting op te starten daar deze kaart gebeurd is met de kaart, kaartlezer en code.Worldline dient de regelementen van Visa en Mastercard te respecteren.mvgHilde LossieFraud and Dispute OfficerIssuing Dispute and FraudTel.:+32 (0)2 205.85.85Chaussée de Haecht 1442 Haachtsesteenweg1130 BrusselsBelgiumwww.mijnkaart.bewww.macarte.beHoe contact met ons opnemen?Via e-mail: door een antwoord te sturen op dit e-mailbericht via de 'reply' functie. Het is belangrijk dat u op deze manier contact met ons opneemt voor een vlotte opvolging van uw dossier (niet onder vorm van het opstellen en versturen van een nieuwe e-mail.)Via telefoon: +32 (0)2 205 85 85. (na uw taalkeuze, kies optie 2, en voer snelcode 1200 in om rechtstreeks doorgeschakeld te worden met een medewerker.)* Vermeld altijd de referentie die bovenaan deze e-mail staat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform