Geachte mevrouw/heer,
Op 06/01/2025, heb ik bij uw bedrijf lybaerrent, Vliegtuinlaan 5 , bus1 te 9000 Gent een Kia met nummerplaat2AWS055 voor een volledige dag (contractnummer RENT-25-002755)
Ik stel echter vast dat de auto in zodanig slechte staat is afgeleverd, dat ik tot 3x in panne bent gevallen. Ik vind dat u als verhuurbedrijf verantwoordelijk bent voor de staat en het degelijk onderhoud van uw wagenpark. Het is namelijk bij wet verboden om een professioneel beroep uit te oefenen zonder dat u daarvoor genoeg kunde of kennis beschikt.
Dit heeft geleid tot het feit dat wij die dag niet meer tijdig in Oosterzele raakten om andere banden te kopen voor onze eigen wagen. We hebben in Knokke ook nog voor 50 euro getankt in de veronderstelling dat we nog naar Oosterzele moesten. U heeft de wagen dus terug gekregen met een vollere tank dan toen ik vertrok.
We hebben daardoor die aankoop gemist;
Daarom wil ik deze factuur betwisten (zowel het opstarten als de depannage (waarvoor u immers zelf een depannage-afdeling heeft)
Des te meer heeft u mij gevraagd om in het vervolg cash te betalen, waarschijnlijk om belastingen te ontduiken?
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 20 /01/25 ons een nieuwe factuur te sturen en daarop 200 euro minder aan te rekenen. En ons daarenboven een schadevergoeding van 50 euro voor de door ons ondergane schade en tijdverlies.
Met vriendelijke groeten,
Claude Maes
Bijlage:
- Kopie factuur
- Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht