Terug

Betwisting factuurbedrag

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. J.

Naar: YUZZU

14/04/2022

Heb op 20/1 het verzekeringsvoorstel (Toyota verzekeringen/car security) voor auto ondertekend en opgestuurd (in bijgeleverde envelop). Heb een voorlopig bewijs gekregen voor de periode 21/1 tot 20/2. Aangezien ik verder niets vernam heb ik op 5/3 contact opgenomen, waarbij men mij meedeelde dat het voorstel nog open stond (blijkbaar waren de documenten niet ontvangen) en ik contact moest opnemen met Yuzzu, die mij het openstaan bevestigde. Gevraagd werd de documenten via hun website up te loaden. Op 7/3 bevestiging van ontvangst gekregen. Zonder verder nieuws heb ik op 11/3 opnieuw contact opgenomen met Toyota Verzekeringen, die mij zegden dat ik de documenten niet naar Yuzzu (wat mij toch door hen werd gevraagd) moest opgestuurd hebben, maar via hun e-mail (info@toyotainsurance.be) wat ik op 11/3 ook heb gedaan. Aangezien ik weer geen reactie kreeg heb ik op 16/3 aan Toyota verzekering laten weten dat het niet meer hoefde, dat ze niets meer moesten opsturen en dat ik, mocht het toch gebeuren, ik dit per aangetekend schrijven zou bevestigen. Op 21/3 kreeg ik dan plots toch een polis (Yuzzu) met ingang op 21/1 en een voorlopig bewijs met ingang op 21/3. Heb op 22/3 aan Yuzzu laten weten niet akkoord te kunnen gaan aangezien ik van 21/2 tot 20/3 geen verzekering had. Men ging mij die week contacteren met een oplossing. Heb op 28/3 en 29/3 nogmaals telefonisch contact opgenomen (contactpersoon Annick), mijn bezwaar herhaald en voorgesteld hetzij de polis te laten aanvangen op 21/1, zonder de periode 21/2-20/3 aan te rekenen, hetzij de polis te laten aanvangen op 21/3 en de periode 21/1-20/2 aan te rekenen. Men ging het bespreken en mij telefonisch een antwoord geven. Aangezien geen rekening werd gehouden met mijn telefonische aanmerkingen (22/3, 28/3 en 29/3) wat betreft de aanvangsdatum van de polis en gelet op het feit dat ik geen autoverzekering had voor de periode 21/2 – 20/3 heb ik op 2/4 per mail laten weten niet akkoord te kunnen gaan met de op 30/3 ontvangen factuur (303,85 € voor de periode 21/1 – 20/5) en verzocht mij tegen 13/04 (datum domiciliëring) een creditnota te bezorgen tbv. 75,96 € (voor de periode 21/2 – 20/3). Tot op heden heb ik hierop geen reactie en creditnota ontvangen de domiciliëring tbv. 303,85 werd wel bij mijn bank ingediend.

Berichten (1)

YUZZU

Naar: E. J.

20/04/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform