Terug

Betwisting factuur bij foutieve levering mazout

Opgelost Openbaar

Confort Energy Solutions

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. W.

Naar: Confort Energy Solutions

14/09/2023

Geachte,Op 21-02-2023 werd mazout geleverd in onze prive-woning.Bij de start van het vullen trad een probleem op van lekkage, waardoor het vullen vroegtijdig werd gestopt.Op het moment van vullen was ikzelf niet aanwezig, maar nadien heb ik volgende vaststellingen gedaan:Er lag mazout op de bovenkant van de tank (lekkage vanuit de aansluiting), vanwaar alles naar beneden op de vloer lekte. Ik schat dat er slechts een 50-tal liter in de tank is terechtgekomen, de overige hoeveelheid is ernaast gelekt. (bewijs met foto)De chauffeur heeft nadien houtzaagsel(?) op de grond gestrooid en gezegd dat we de rekening niet moesten betalen.Hij vermoedde dat de tank te vol was, maar de meter van de tank geeft aan dat deze zo goed als leeg is. (bewijs met foto)Bij eerdere vullingen (enkele maanden ervoor) trad nooit een probleem op, dus ik weet niet waaraan dit te wijten is. De tank zelf is slechts 12 jaar oud en in prima staat.Op 30 maart 2023 hebben we nu een bericht ontvangen dat er nog een openstaande rekening van 248,33 euro is bij comfort Energy.Na herhaaldelijke telefonische contactmomenten kon geen uitleg gegeven worden en ging men dit intern bekijken. Op 9 April 2023 en 22 Juni 2023 werd ook bijkomend een mail verzonden om de situatie te kaderen en vraag tot uitleg. Ook hier werd geen reactie op ontvangen. We kregen wel regelmatig aanmaningen tot betaling van de factuur. Indien dit telefonisch gebeurde, dan werd telkens de hele situatie uit de doeken gedaan en verzekerde men ons dat dit intern ging bekeken worden. Op 12-09-2023 ontvingen we een aanmaning van de gerechtsdeurwaarder. Onmiddellijk hebben we met hen contact opgenomen om de situatie uit te leggen. Zij hebben ons aangeraden opnieuw contact op te nemen met mazout energy via contact gegevens waarover zij beschikten. Op 13-09-2023 ontvingen we dan uiteindelijk de boodschap van comfort energy waarin wordt vermeld dat wij volledig verantwoordelijk zijn voor de fouten en dat betaling via gerechtsdeurwaarder zal verlopen. Wij zijn het hier vanzelfsprekend niet mee eens, maar om de situatie niet verder te laten escaleren (met bijhorende kosten), hebben we besloten om de rekening te vereffenen. Mvg,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform