Terug

Betreft: Schadeloosstelling gedupeerden door AG-Insurance

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: AG Insurance

28/11/2017

28/07/2017 : • De CV-leiding wordt doorboord tijdens werkzaamheden door Security-Trends Lendelede. Verzekeringsnemer bij AG- Insurance.• Nood-interventie door Sanitair Staelens Lendelede: - Muur open kappen. - Lek dichten d.m.v. lassing. - Leeggelopen CV-ketel vullen en terug opstarten.28/07/2017 tot 07/11/2017 :• Voortdurend drukverlies en watertekort waardoor de CV-ketel systematisch uitvalt: 16 keer water bijgevuld! 10/08/2017 :• Uitleg door Sanitair Staelens: ‘Lucht in de leiding. Kan een week, een maand een jaar duren.Of elders een lekkage.’18/10/2017 :• Lek-detectie door Firma Ongenae E-pipe: Veel gissingen maar…Geen sluitende diagnose!24/09/2017 :• Expertise ter plaatse door AG-Insurance / Aedes Verzekeringen: Lek lijkt gedicht.Afspraak gemaakt: Het 1e onderhoud van (nieuwe) condensatie-ketel zal uitgevoerd worden.Per eliminatie zien we wel.07/11/2017 :• Interventie Sanitair Schwabe Kuurne:*Het over-stort-ventiel blijkt stuk te zijn! De CV-leiding werd na interventie NIET ontlucht! CV-ketels zijn niet gemaakt om ‘lucht’ te verwarmen! Factuur voor reparatie: 101,03 EUR*Advies: Nieuw stuk leiding plaatsen omdat huidige lassing niet tijdsbestendig is.Offerte voor duurzaam herstel : 695,82 EUR25/11/2017 :• Via mijn verzekeringsmakelaar Centrabel Kortrijk bericht ontvangen dat, wat de verzekering betreft, de zaak afgesloten wordt!• Er komt dus geen schadeloosstelling voor de reparatie van de waterklep noch voor vervanging een stuk kapotte leiding!ARGUMENTATIE:- Tegenpartij betaalde de kosten voor Nood-interventie : 150.00 EUR- Tegenpartij draagt ook de kosten voor herstelling pleisterwerk en (mijn eigen) behangpapier. Raming: 200.00 EUR- Lekdetectie toegestaan en uitbetaald door AG : 170.28 EUR- Tegenpartij heeft 185.00 EUR werkuren in vermindering gebracht als compensatie voor het ongemak: Geen effectieve arbeidsuren (2 vakmannen) me dunkt… met de kamer onder water en een noodplan in werking. - Verzekering vindt het ‘een vreemde, niet-correcte houding’, dat gedupeerde een bedrag van 200.00 EUR aan facturatie open houdt… tot de herstelling afgehandeld is.DE REALITEIT VOOR GEDUPEERDEN:- Gedupeerde partij heeft geen garantie op de duurzaamheid van de herstelling!- De vergoedingen door tegenpartij betaald…behelzen, m.i., de franchise-bedragen en de niet- gepresteerde arbeidsuren.- AG Insurance heeft dus enkel de factuur voor lek-detectie voor haar rekening genomen!- Gedupeerden verlangen enkel dat alles in de oorspronkelijke staat hersteld wordt.NIET dat ze moeten opdraaien voor de schade door derden veroorzaakt:Herstel waterklep + herstel leiding = EEN RESTERENDE SCHADE 796.85 !!!Moet er nog een dure vakman of verzekeringspremie betaald worden,beste mede-consumenten?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform