Terug

Betalingsprobleem

Closed Openbaar

Legal Recovery

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

K. V.

Naar: Legal Recovery

08/12/2024

Beste, ik vraag informatie over een geschil over een betaling die Basic-Fit nog van mij vraagt. Het is zo dat ik al 7 jaar lid ben bij Basic-Fit en altijd correct en op tijd heb betaald via domiciliering. Sinds enkele maanden, bijna een jaar denk ik, is er een probleem met die domiciliering en gebeurt de betaling niet meer automatisch. Ik heb hier in de vestiging in Beveren melding van gemaakt bij een werknemer achter de balie en die vertelde me dat ze het 'ging bekijken en doorgeven zodat het opgelost kan worden'. De volgende maand was het nog steeds niet in orde dus ben ik naar een andere werknemer gestapt en heb hetzelfde verhaal gedaan. Die dame zei wederom dat ze het probleem ging doorgeven en dat het opgelost zou worden. De volgende maand wanneer ik de club binnen wou komen was er dus weer een probleem aan de draaideur met het scannen en moest ik de betaling weer manueel doen via paypal. Omdat het melden toch niets opbracht en ze het probleem toch niet oplosten besloot ik om het gewoon zo te laten en de betaling telkens manueel te doen in een nieuwe maand. Hierdoor lijkt het voor mij geen contract met domiciliering meer maar een contract dat ik maandelijks zelf manueel moet vernieuwen. Dat heb ik zo nog maanden gedaan, omdat ik niet wou blijven zagen. Nu ben ik ondertussen naar Tsjechië verhuisd en hier woon ik sinds 1 november 2024 officieel. Ik heb er niet aan gedacht het contract via mail op te zeggen omdat ik dacht: als ik het zelf niet manueel verleng loopt het contract toch vanzelf af en kan ik de club niet binnen. Een paar weken terug kreeg ik dan een factuur opgestuurd van €28,65. Iets later kreeg ik een factuur van €44,36 voor de periode tot en met 18(!) december. Dat is dus bijna 2 maand na mijn laatste fitnessbezoek daar. Ik heb hen toen de situatie via mail uitgelegd en gezegd dat ik dat bedrag niet ga betalen. Volgens mij beroepen ze zich op contractvoorwaarden die niet geldig zijn omdat ze hun deel van het contract al maanden niet meer nakomen. Ik heb toen getekend voor een contract met domiciliering, niet voor een contract waarin mijn klachten niet behandeld worden en waarin ik zelf telkens manueel aan de draaideur de betaling op mijn telefoon in orde moet brengen voor ik de club terug binnen kan. Ik ben mijn contractuele plicht als lid jarenlang nagekomen, terwijl Basic-Fit hun deel al maanden niet nakomt. Via mail zeiden ze dan dat ze inderdaad kunnen zien dat ik al maanden manueel betaal en dat er iets mis is met de domiciliering maar dat ik niets 'officieel' gemeld heb en dat daar geen bewijs van is. Volgens mij is het hun verantwoordelijkheid om werknemers in hun club te plaatsen die bekwaam zijn, en in staat zijn om de problemen die leden persoonlijk bij hen melden op te lossen. Het feit dat ik het 2x gemeld heb en dat daar niets van is doorgegeven is niet mijn verantwoordelijkheid. Het is dus ook onmogelijk om iemand telefonisch aan de lijn te krijgen daar.

Bemiddeling door Testaankoop 07 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform