Op dinsdag 11 juni een auto ingeleverd bij wijkopenautos.be en om 10u00 was het dossier / de overeenkomst rond.
Ter plaatse werd voor en na de verkoop toegezegd dat de betaling van het overeengekomen bedrag binnen 2 tot 3 werkdagen op mijn rekening zou staan.
Dit is in lijn met de meldingen op de website van wijkopenautos.be:
- "direct overgemaakt",
- "dit betekent dat het geld na 2 dagen op uw rekening staat."
- "...na 2 dagen heeft u het al."
(wijkopenautos/faq/De uitbetaling bij wijkopenautos).
Inmiddels is er sinds vorige week dinsdag meer dan een week gepasseerd en heb ik op 20 juni nog altijd geen betaling ontvangen.
Ik heb regelmatig telefonisch contact opgenomen met de klantendienst (vrijdag 14 juni, maandag 17 juni, woensdag 19 juni en donderdag 20 juni) en telkens weinig concrete actie anders dan een mededeling dat de betaling overgemaakt zou zijn op vrijdag 14 juni omstreeks 08u05 en dat ik nog een dagje of 2 geduld moest hebben.
Woensdagmiddag 19 juni zou ik per mail een Proof of Payment ontvangen, maar vooralsnog ook vandaag, 20 juni, na opnieuw verzoek) geen mail binnen (ook niet in spam).
De betaling die volgens wijkopenautos.be uitgevoerd zou zijn op vorige vrijdagmorgen is al niet echt conform toezeggingen tijdens de verkoop/vele web uitlatingen (overschrijving na 3 werkdagen ipv bijschrijving na 3 werkdagen)
Op zich fijn als er aangenaam contact is tijdens de verkoop en dat de koopovereenkomst goed verloopt uiteraard.
(Complimenten overigens voor het team in Hasselt).
De effectieve betaling is vervolgens natuurlijk toch ook wel een niet verwaarloosbaar onderdeel van de verkoop.
Correcte betaling conform de afspraken scheelt frustratie voor de klant en laat de klantendienstmederwerkers toe een stuk efficiënter werken.
Naar mijn idee misleiden de beweringen van de snelle betaling in de eerste plaats de klant èn vormen ze daarbij een oneerlijke concurrentie omdat dit een koop/verkoopargument is die de keuze van de klant kan beïnvloeden.
Een (onbedoelde) vertraging in betaling kan altijd gebeuren uiteraard, maar gepaste actie is dan wel op z´n plaats vind ik.
Vooralsnog heb ik geen betaling, geen auto meer en de informatie blijft uit.
Naast het uitblijven van de betaling als ook de toegezegde Proof of Payment, heb ik ook nog geen antwoord gekregen op mijn mailbericht met expliciet verzoek om feedback, aan de klantendienst.
Hoe lang moet ik "nog 2 daagjes geduld hebben?"