Terug

Betalingsprobleem na ongeval

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. J.

Naar: DVV Verzekeringen

18/02/2025

Cabey Van Dooren Bolk 129 bus 1 2350 Vosselaar 17 februari 2025 Betreft: Verzoek om ondersteuning na ongeval op 22-11-2023 Dossier nr. DVV: 10405697 Geachte heer/mevrouw, Op 22 november 2023 heb ik een ongeval gehad op mijn weg van mijn werk naar huis. De tegenpartij, die met een gehuurde wagen van VAB reed, week af van zijn rijstrook en botste frontaal op mijn voertuig, nadat hij twee andere auto’s had geraakt. Dit incident heb ik onmiddellijk doorgegeven aan mijn verzekering, DVV, via het kantoor in Vosselaar. De kosten die gedekt zijn door de verzekering van mijn werkgever, aangezien dit als een werkongeval wordt beschouwd, zijn goed geregeld. Echter, vanaf het begin heb ik tegenstrijdige informatie ontvangen van zowel mijn DVV-agent in Vosselaar als het hoofdkantoor van DVV met betrekking tot mijn omniumverzekering. De waardevermindering van mijn auto, die ik zes maanden eerder bij een garage als jonge tweedehands heb aangeschaft, werd door mijn agent in eerste instantie berekend vanaf de eerste dag dat ik het voertuig reed. Het hoofdkantoor daarentegen stelt dat dit pas vanaf de eerste inschrijving begint te tellen. Deze informatie staat dubieus vermeld in de polis. Plots is de waarde van mijn auto, die ik zes maanden geleden voor €25.552 heb gekocht, verminderd naar €17.699,86. Ik heb hetzelfde voertuig ondertussen voor €23.000 opnieuw aangekocht, conform de marktwaarde. Dit zou op zich geen probleem zijn als mijn verzekering mij ook zou verdedigen tegenover de tegenpartij en de werkelijke waarde van het voertuig op de dag voor het ongeval zou eisen. Op 7 december kregen we de melding dat het voertuig totaal verlies is. De uitbetaling van het omnium bedrag gebeurde op 28 december 2023. Tot 14 mei 2024 hebben we echter geen toegang gekregen tot het expertiseverslag, en moesten we het wrak zo snel mogelijk afstaan voor recuperatie om de uitbetaling van het omnium bedrag te kunnen regelen. Ons is verteld dat het goed was dat we omnium verzekerd waren, omdat we anders nog minder zouden ontvangen. Echter, volgens onze advocaat klopt dit helemaal niet en zouden we recht hebben op de waarde van het voertuig een dag voor het ongeval. Op 26 juni 2024 kregen we eindelijk het strafdossier en bleek dat er geen enkele betwisting was over de verantwoordelijkheid. We willen via onze rechtsbijstandsverzekering het bedrag terugvorderen van de tegenpartij. Op 2 juli 2024 is er een aangetekend schrijven verstuurd naar VAB, maar dit heeft tot nu toe geen resultaat opgeleverd. Op 24 september heeft onze advocaat aan DVV gevraagd om rechtsbijstand te verlenen om een geding aanhangig te maken. Tot twee keer toe hebben we deze vraag gesteld, maar telkens worden we tegengewerkt in onze poging om via de rechtsbijstandsverzekering het verschil terug te eisen. Op 31 januari heeft Meester Plessers ons laten weten dat volgens een brief van DVV alles volgens het expertiseverslag in RD is geregeld en er geen procedure kan worden opgestart. Dit verslag hebben we pas na de uitbetaling van de omnium gezien en waar we nooit mee akkoord zijn gegaan. Ook op de vraag voor een tegenexpertise werden we tegengewerkt; dit zou niet mogelijk zijn volgens DVV. Wij zijn van mening dat DVV in gebreke blijft en ons niet helpt bij het terugvorderen van het resterende bedrag. Bovendien hebben wij het vermoeden dat DVV en de expert onder één hoedje spelen. Wij verzoeken u vriendelijk om deze situatie te bekijken en ons de nodige ondersteuning te bieden in deze kwestie. Met vriendelijke groet, Cabey Van Dooren

Berichten (1)

DVV Verzekeringen

Naar: P. J.

21/02/2025

Beste Wij hebben kennis genomen van uw klacht via het platform Test Aankoop. Wij merken op dat u ook een klacht heeft ingediend bij de Ombudsdienst van de Verzekeringen. Conform de klachtenprocedure zal de communicatie daarom uitsluitend via de Ombudsman van de Verzekeringen verlopen. Wij wilden u hiervan op de hoogte stellen. Met vriendelijke groeten, Klachtendienst DVV Verzekeringen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform