Terug

Betalingen en terugbetalingen

Opgelost Openbaar

behoppy.eu

Start een klacht

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

I. B.

Naar: behoppy.eu

01/08/2024

Gelieve mij 9 euro terug te betalen op rekening nummer BE30 0631 4902 8411 op naam van Isabel Blaton en mijn Hoppy-account af te sluiten. Ik heb helaas een zeer slechte ervaring gehad met de deelsteps van Hoppy. Blijkbaar ben ik niet de enige. Want ik ben naar TrustPilot gegaan om naar recensies te kijken en ze halen net iets meer dan 1 ster. Dat zegt genoeg. Ik was beter meteen gaan kijken naar TrustPilot vooraleer ik gebruik maakte van Hoppy. Ik heb een recensie geschreven in TrustPilot. Die kan u hieronder lezen. "Wat een afschuwelijke slechte app en afschuwelijk bedrijf. Eergisteren huurde ik een hoppy step in Kortrijk. Ik moest maar 2 km rijden, dus maximaal 2 euro voor deze rit. Het was de eerste keer dat ik van Hoppy gebruik maakte en ik reserveerde een step dichtbij mijn huis. Daarvoor moest ik 1 euro opladen in mijn wallet. Ik kon niet meer meer opladen. Dus toen ik aan het rijden was, was mijn krediet, die 1 euro op. Maar ik was juist toegekomen waar ik moest zijn. Ik wist dat ik dichtbij heel veel parkeerplaatsen was. Maar om twee redenen kon ik niet zien waar die exact waren : 1. omdat er een popup mijn scherm quasi helemaal bedekte om te zeggen dat mijn krediet op was. 2. Omdat het heel moeilijk is om exact te zien waar een parkeerplaats is en je zelf constant moet testen of het de juiste plaats. Hierdoor heb ik geen 1 euro betaald, maar net iets minder dan 7 euro. Wat ? Omdat hun app een grote flop is. Ik was dus ook nog eens verplicht om extra geld op te laden in mijn wallet en wat bleek, ik was verplicht om minstens 10 euro op te laden. Ik mail om mijn account af te zeggen en mijn geld die in mijn wallet zit, het resterende bedrag terug te krijgen. Ik krijg een Engelstalige mail. Echt ? En ze zeggen fijntjes dat er in de algemene voorwaarden staat dat ik 3 euro administratieve kosten moet betalen om mijn account af te sluiten. Die denken dat wij achterlijk zijn, dat ze zomaar geld van ons kunnen afpakken, ik noem dat stelen en dat ze ons in hun taal mogen antwoorden. Wie denken ze wel dat ze zijn ? Ik heb zo het gevoel dat het het hen niet kan schelen dat die app niet werkt en hun enige doel is zo snel mogelijk heel veel geld te verdienen op de kap van hun gebruikers. Ik maak hier melding van bij de stad Kortrijk, test aankoop, de media en Flanders Investment and Trading, want blijkbaar wordt Hoppy door hen gesteund. Ik heb heel veel gebruik gemaakt van deelsteps in Amerika telkens van andere verdelers. En daar moest je zelf geen geld opladen in je app. Je betaalde gewoon met je bankkaart op het einde van de rit. Bovendien werken de apps van die providers feilloos. Date of experience: 30/07/2024" Daarnaast werkt hun website ook niet naar behoren. Ik vond nergens tarieven terug. De recensies op TrustPilot zijn zeer alarmerend. Meerdere keren wordt er gesproken over oplichterij. Dan weet men al genoeg.

Berichten (1)

behoppy.eu

Naar: I. B.

01/08/2024

Beste Isabel,Hartelijk dank voor uw e-mail en voor het delen van uw ervaring met Hoppy. Wij appreciëren elke vorm van feedback. We betreuren het zeer om te horen dat uw eerste rit met onze dienst zo negatief is verlopen. Uw feedback is zeer waardevol voor ons en we nemen uw zorgen zeer serieus.Om uw situatie te verhelpen, willen we graag de volgende stappen ondernemen:Terugbetaling van uw saldo:Aangezien uw eerste ervaring met een Hoppy step zo negatief was, gaan wij u voor deze rit niet aanrekenen en zal u het bedrag van de rit samen met het resterende saldo terugbetaalt krijgen op uw bankrekening (11€).Verbetering van de app:Uw opmerkingen over de gebruiksvriendelijkheid van de app en de problemen met het vinden van parkeerplaatsen nemen we serieus en we zullen deze feedback doorgeven aan ons technische team om verbeteringen aan te brengen, zodat dergelijke problemen in de toekomst vermeden kunnen wordenBeleid voor accountafsluiting:We begrijpen uw frustratie over de administratieve kosten voor het afsluiten van uw account. Elke transactie die Hoppy doet kost ons echter geld en dit is de reden dat we deze kost vragen aan onze klanten bij het terugstorten van hun balans. Wanneer een klant echter problemen heeft ondervonden met onze dienst is het onze policy om deze administratieve kost niet aan te rekenen. Ook wanneer klanten ons duidelijk maken dat ze het niet eens zijn met deze kost laten we deze vallen omdat we klantvriendelijkheid zeer belangrijk vinden.Communicatie:We willen ons verontschuldigen hoe de communicatie omtrent uw klacht is verlopen. Uw eerste mail was nog niet beantwoord toen u een antwoord kreeg op de vraag om uw account te verwijderen. Hier is duidelijk iets misgelopen en we hadden eerst uw eerste mail moeten behandelen en beantwoorden. Omdat de vraag om uw account te verwijderen niet gelinkt werd aan uw eerste klacht, werd u de administratieve kost gevraagd. We willen ons ook excuseren omdat u dit antwoord in het Engels kreeg en niet in de gepaste taal. Wij opereren in verschillende gebieden (België, Spanje, Gibraltar en Griekenland). Hierdoor zijn onze medewerkers het gewoon om vaak in het Engels te communiceren. Het is zeker geen excuus maar een verwarring bij één van onze medewerkers zal aan de basis van deze fout liggen waarvoor onze excuses. Wij vinden het belangrijk dat al onze klanten in hun eigen taal geholpen kunnen worden.Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren. We snappen dat deze samenloop van verschillende problemen een negatief beeld schept over Hoppy, toch hopen we dat u ons de kans geeft om uw vertrouwen terug te winnen door onze dienstverlening te verbeteren. Als u nog verdere vragen of opmerkingen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen viasupport@behoppy.eu.Vriendelijke groeten,Het Hoppy Team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform