Beste, in 2021/2022 lieten we ons appartement aan zee grondig verbouwen. De oplevering gebeurde eind juni ‘22. De samenwerking met alle vakmensen verliep vrij vlekkeloos behalve met het loodgietersbedrijf Delsael. Ze plaatsten een andere, duurdere, douchtube zonder ons te verwittigen, raadden ons een lange uitloopbek aan voor de wandkraan aan de lavabo. Deze bleek te lang te zijn. We moesten een tweede kortere kopen. Bovendien legden ze de leidingen voor warm en koud water verkeerd zodat uit de kraan op stand koud warm water stroomt en omgekeerd.
Omdat volgens de loodgieter het probleem enkel kon opgelost worden door het uitbreken van de tegels hebben we alles zo gelaten en de eindfactuur betaalt. Maar in september ‘22 viel een drukknop van de douchekraan op de grond. We meldden het probleem aan Delsael. Verspreid over verschillende maanden zijn ze 3 maal ter plekke geweest (één keer om het probleem te bekijken, tweede keer om een greepadapter te plaatsen maar ze waren de drukknop zelf vergeten) en een laatste maal kwamen ze op 21 april ‘23. Na een paar keer de douche gebruikt te hebben viel de knop er weer uit. Wij zijn dan zelf naar STG geweest, waar we al ons sanitair besteld hadden, om een nieuwe greepadapter te bestellen. We kregen een handleiding mee maar het stukje brak en de knop viel er weer uit. Toen hebben we contact genomen met de firma Hansgrohe. Zij stuurden ons een werkman en die heeft de volledige kraan gedemonteerd. Daarbij zag hij dat er inwendig een stukje karton zat dat er niet thuishoorde. Sedert zijn tussenkomst werkt de kraan perfect. Nu vragen wij aan de firma Delsael om de factuur van Hansgrohe zelf te betalen (€127,05) en ons stukje van €9,55. Voor ons is dit louter symbolisch. Wij hebben immers al veel water bij de wijn gedaan. Delsael wil echter niet betalen omdat we hen niet opnieuw gecontacteerd hadden maar ons vertrouwen weg én ons geduld was op.
Graag jullie mening hierover.
Met vriendelijke groet,
Brigitte Vandecasteele
0496/ 48 26 64