Terug

Betaling is zeer verwarrend geworden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. L.

Naar: 3DJake

25/10/2023

Beste, In april van dit jaar had ik een 3D printer besteld, deze werd echter geleverd bij 3DJake zelf werd mij verteld dus werdt er een nieuwe verstuurd. 8 dagen later had ik ineens 2 3D printers dus na een telefoontje met 3DJake heb ik braaf de printer die te veel was teruggestuurd. Nu kreeg ik al een paar keer mails over een betaling maar er stond op dat als ik actie had ondernomen, ik die mocht negeren en aangezien ik ik actie had ondernomen deed ik dat ook. Nu kreeg ik 3 weken terug een brief met de laatste aanmaning dat ik zeer serieus neem dus had ik een mail gestuurd om de situatie uit te leggen. Ik kreeg antwoord terug dat zij een fout hadden gemaakt en mij hebben terugbetaald voor de teruggestuurde printer. Nu ik begrijp dat er fouten kunnen gebeuren maar ik ben op deze moment mentaal eronder door en 'bedreigd' worden met een laatste aanmaning doet mij dus geen deugd. Ik zou graag willen weten wat mijn rechten hierin zijn want ik wil gerust betalen voor producten die ik koop en goed vind, maar niet op deze manier. 1 telefoontje van 3DJake naar mij had voldoende geweest om dit op te lossen (wat zij ook gedaan hebben toen ik een printer te veel had gekregen) maar zij kozen passieve aggressie. Kunnen jullie mij helpen voor dit even te bemiddelen? Bel of mail mij gerust voor meer info indien nodigAlvast hartelijk dank!Kr,Birger

Berichten (8)

3DJake

Naar: B. L.

30/10/2023

Beste Birger, Dank je wel voor je bericht en het delen van je zorgen met ons. We bieden onze oprechte excuses aan voor de verwarring en het ongemak dat is ontstaan in verband met je bestelling. We hebben je situatie nader onderzocht en begrijpen dat er enkele fouten zijn opgetreden in het orderverwerkingsproces en dat er mogelijk onnodige stress is veroorzaakt. We hebben het geld voor de eerste teruggestuurde printer per ongeluk teruggestort. Dit bedrag had met de printer die je later hebt ontvangen verrekend moeten worden. Dat is helaas fout gegaan zoals we je ook al eerder hebben bevestigd via de e-mail. Op grond van deze fout zijn er meerdere e-mails en reminders verstuurd waarop geen reactie is gekomen.   Zoals gebruikelijk in de meeste webshops, wordt er automatisch een herinnering verzonden als betalingen niet binnen de gestelde termijn worden ontvangen. Deze procedure is een standaardprocedure om openstaande bedragen bij klanten onder de aandacht te brengen en de betaling af te ronden. Wij begrijpen dat de term "laatste aanmaning" verwarrend kan zijn, maar het is vooral bedoeld om je aandacht te trekken. We hebben je in dit geval extra tijd gegeven, de bestelling is tenslotte al in april geleverd. We willen je verzekeren dat we je willen helpen en een bevredigende oplossing willen aanbieden voor deze kwestie. Als je wilt, kan een van onze teamleden je bellen of e-mailen om alles te bespreken en alles te regelen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren, en we danken je voor je geduld en begrip terwijl we dit probleem samen oplossen.

B. L.

Naar: 3DJake

06/11/2023

Hallo,Het lijkt mij inderdaad een goed idee om dit apart verder te regelen. Ik had er nu zelf niet bij stilgestaan dat dit inderdaad een geautomatiseerd systeem was. Ik heb ondertussen na lang zoeken de terugstorting gevonden dus en wil deze gerust terug betalen. Alvast hartelijk dank om contact met mij op te zoeken. En mijn excuses voor mijn 'Karen' esk gedrag!Kr,Birger

B. L.

Naar: 3DJake

09/12/2023

Hallo,Ik heb geprobeerd jullie apart te sturen maar daar krijg ik geen antwoord op. Gelieve mij een nieuwe overschrijving te bezorgen voor de 3d printer.Kr,Birger

B. L.

Naar: 3DJake

28/12/2023

Hallo,Aangezien ik geen antwoord krijg, ga ik er van uit dat het allemaal in orde is. Als ik binnen de 10 dagen geen tegen bericht krijg van jullie, sluiten we de zaak zo af.Alvast hartelijk dank,Kr,Birger

B. L.

Naar: 3DJake

05/01/2024

Hallo,Ik heb vandaag een brijf binnen gekregen van AKTIVA (zie bijlage) dat ik niet wil betalen. Ik begrijp dit niet goed omdat ik meerdere malen heb uitgereikt (zie mail en voorgaand bericht in gespek) om de betalen te doen zonder antwoord. Ik dacht ook dat we dit gingen verder regelen zonder een tussenpartij? Ik ben hier even heel erg van aangedaan en zou graag hier antwoord op willen krijgen want dit zijn serieuze beschuldigingen.Alvast hartelijk dank!Kr,Birger

3DJake

Naar: B. L.

09/01/2024

Hello, I am talking to our management and we are looking into your case. I will get back to you as soon as we have come to a conclusion. Appreciate your understanding and patience. With kind regards,   Miso ------------------------------------------------- Customer Care Agent 3DJake by niceshops GmbH Headquarters 8341 Paldau, Austria FN302888z Graz Regional Court for Civil Matters Our Terms and Conditions apply Op Vr, 5 Jan om 10:44 PM , Klachtenbox schreef:

3DJake

Naar: B. L.

10/01/2024

Hello, regarding your messages I would like to inform you for the last time that we have done more than enough and informed you several times about this case, we have also waited for your payment for a long time but never received it. The case is being taken over from a debt collection office and all further communication will be going through them.   Appreciate your understanding. Sincerely, Miso ------------------------------------------------- Customer Care Agent 3DJake by niceshops GmbH Headquarters 8341 Paldau, Austria FN302888z Graz Regional Court for Civil Matters Our Terms and Conditions apply Op Di, 9 Jan om 11:45 AM , 3DJake schreef: Hello, I am talking to our management and we are looking into your case. I will get back to you as soon as we have come to a conclusion. Appreciate your understanding and patience. With kind regards,   Miso ------------------------------------------------- Customer Care Agent 3DJake by niceshops GmbH Headquarters 8341 Paldau, Austria FN302888z Graz Regional Court for Civil Matters Our Terms and Conditions apply Op Vr, 5 Jan om 10:44 PM , Klachtenbox schreef:

3DJake

Naar: B. L.

23/01/2024

Hello, thank you. The matter is getting solved by the debt collection office, should there be something else, they will contact you. '‹Have a nice day.   With kind regards, Miso ------------------------------------------------- Customer Care Agent 3DJake by niceshops GmbH Headquarters 8341 Paldau, Austria FN302888z Graz Regional Court for Civil Matters Our Terms and Conditions apply Op Ma, 22 Jan om 2:54 PM , Birger. lathouwers schreef: Hello Lukas,   The reminders stated that I should ignore them if I had paid, which I had. And it was confirmed by 3DJake in writing that this was a mistake made by 3DJake. In attachment you can find the payment information that states that I have paid the 3D printer again in full to the debt collector.   I hope this puts it all to rest and we can go our merry ways.   My sincere kind regards,   Birger   1 @aktiva.co.at Subject: Re: Response to Aktiva letter of 5 januari 2024   Hello,   Thank you for your message. We would like to inform you that we have already responded to your inquiry from the Dutch Consumer Protection'‹ on the 30th of October.   Furthermore, we would like to draw your attention to the fact that we have sent you three reminders, each containing all necessary payment information. Attached to this message, you will find the third reminder as a PDF file. Unfortunately, we have not received any payment from you so far. Due to these circumstances, we find it necessary to initiate debt collection proceedings. Therefore, we kindly request you to settle the outstanding payment promptly to avoid further actions. Should you have any further questions, we are at your disposal.   -   Mit freundlichen Gra¼aŸenBest regards     Lukas ------------------------------------------------- Customer Care Agent3DJake by niceshops GmbH Headquarters 8341 Paldau, Austria FN302888z Graz Regional Court for Civil Matters OurTerms and Conditions apply On Tue, 16 Jan at 10:43 PM, Birger. lathouwers


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform