Beste, eind april 2022 heeft de firma eco-degelek, iov voltar construct, 4 extra zonnepanelen en een extra omvormer geplaatst. Een thuisbatterij werd geïnstalleerd in juni 2022. Door het verkeerd aansluiten van de 4 extra zonnepanelen, hebben al onze (12) zonnepanelen niet gewerkt. De maand mei 2022 was een zonovergoten maand. Dus, heel veel verlies qua financieel en opbrengst. De langverwachte thuisbatterij werd uiteindelijk geïnstalleerd in juni 2022. Sinds dan begint een zenuwslopende strijd tussen ons (de klant) en voltar construct. Reden : de thuisbatterij en nieuwe omvormer werken niet. Sundsdien zijn er talloze mails en berichten verstuurd over dit probleem. Een jaar lang !! Vele reminders moesten gestuurd worden, vooraleer er een reactie kwam. Talloze bezoeken van techniekers (waaronder 3x volledige dagen!!!, waar we vakantiedagen hebben voor moeten nemen, brachten geen resultaat. Zelfs de techniekers werden er zot van, hoe hun firma met ons, als klant, omgingen. Op 26/06/2023, je leest het goed, is de werking van de thuisbatterij eindelijk een feit. Verscheidene keren voordien kregen wij van hen aanmaningen om de factuur te betalen. Maar, we zouden zot geweest zijn om een factuur te betalen, wanneer de installatie niet werkende is. Wij hebben daarom ook eerst een tegemoetkoming gevraagd aan voltar construct voor de geleden verliezen van één maand (mei 2022) zonder werkende zonnepanelen en een jaar (juni 2022/juni 2023) zonder werkende thuisbatterij en extra omvormer. Op 11/07/2023 kregen we weer een aanmaning om de volle factuur te betalen. Waarop wij geweigerd hebben deze volledig te betalen. Op 17/07/2023 hebben wij een mail gekregen met een voorstel om € 1087,50 /incl. btw te verminderen van het factuurbedrag van € 5901,31. Waarop wij niet akkoord gingen met dat bedrag. Simpelweg, omdat wij financieel en mentaal veel meer geleden hebben. Er werd op gereageerd dat ze niet verder kunnen gaan tot meer tegemoetkoming dan het voorstel reeds gegeven. Nog straffer!! Ze zeggen dat wij, klant van voltar construct (groupprotect) zelf contact moeten nemen met de fabrikanten BYD (batterij) en/of SMA (omvormer). Echt wel straf. Daarop heb ik zeer verbaasd op gereageerd en dan gevraagd achter de contactgegevens bij die firma’s, waar zij contact mee gehad hebben over dit probleem. Tot op heden totaal geen reactie mogen ontvangen. Nu, vandaag, krijgen wij een mail van Global Collection uit Hamme om het verschuldigd bedrag te betalen met intresten € 336,04 en schadevergoeding € 481,38. Op deze mail stond ik te wachten, om dit verder zetten met test-aankoop. Ik vind het echt zo’n onprofessioneel gedrag en absurd met hun eisen, dat ik persoonlijk blij ben dit met test-aankoop te delen en tot een redelijke eerlijke menselijke oplossing te komen. Het straffe is ook, dat ze de intresten en schadevergoeding berekenen op de vervaldag van de factuur : 22/09/2022. Dat bewijst wederom de onprofessionaliteit van hen. Want, 3x had ik daar op gereageerd dat ze moeten stoppen met die betalingsaanmaningen te sturen enner eerst voor moesten zorgen dat de installatie werkt. Voor mij persoonlijk ging dat over een soort van stalken/pesterij naar ons toe door hen. Er is totaal geen communicatie tussen de verschillende afdelingen van hen : Solar-protect, Group-protect, Voltar-construct, Aqua-protect.