Terug

Betaling factuur

Opgelost Openbaar

Voltar-construct/Energy protect

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. P.

Naar: Voltar-construct/Energy protect

20/09/2023

Beste, eind april 2022 heeft de firma eco-degelek, iov voltar construct, 4 extra zonnepanelen en een extra omvormer geplaatst. Een thuisbatterij werd geïnstalleerd in juni 2022. Door het verkeerd aansluiten van de 4 extra zonnepanelen, hebben al onze (12) zonnepanelen niet gewerkt. De maand mei 2022 was een zonovergoten maand. Dus, heel veel verlies qua financieel en opbrengst. De langverwachte thuisbatterij werd uiteindelijk geïnstalleerd in juni 2022. Sinds dan begint een zenuwslopende strijd tussen ons (de klant) en voltar construct. Reden : de thuisbatterij en nieuwe omvormer werken niet. Sundsdien zijn er talloze mails en berichten verstuurd over dit probleem. Een jaar lang !! Vele reminders moesten gestuurd worden, vooraleer er een reactie kwam. Talloze bezoeken van techniekers (waaronder 3x volledige dagen!!!, waar we vakantiedagen hebben voor moeten nemen, brachten geen resultaat. Zelfs de techniekers werden er zot van, hoe hun firma met ons, als klant, omgingen. Op 26/06/2023, je leest het goed, is de werking van de thuisbatterij eindelijk een feit. Verscheidene keren voordien kregen wij van hen aanmaningen om de factuur te betalen. Maar, we zouden zot geweest zijn om een factuur te betalen, wanneer de installatie niet werkende is. Wij hebben daarom ook eerst een tegemoetkoming gevraagd aan voltar construct voor de geleden verliezen van één maand (mei 2022) zonder werkende zonnepanelen en een jaar (juni 2022/juni 2023) zonder werkende thuisbatterij en extra omvormer. Op 11/07/2023 kregen we weer een aanmaning om de volle factuur te betalen. Waarop wij geweigerd hebben deze volledig te betalen. Op 17/07/2023 hebben wij een mail gekregen met een voorstel om € 1087,50 /incl. btw te verminderen van het factuurbedrag van € 5901,31. Waarop wij niet akkoord gingen met dat bedrag. Simpelweg, omdat wij financieel en mentaal veel meer geleden hebben. Er werd op gereageerd dat ze niet verder kunnen gaan tot meer tegemoetkoming dan het voorstel reeds gegeven. Nog straffer!! Ze zeggen dat wij, klant van voltar construct (groupprotect) zelf contact moeten nemen met de fabrikanten BYD (batterij) en/of SMA (omvormer). Echt wel straf. Daarop heb ik zeer verbaasd op gereageerd en dan gevraagd achter de contactgegevens bij die firma’s, waar zij contact mee gehad hebben over dit probleem. Tot op heden totaal geen reactie mogen ontvangen. Nu, vandaag, krijgen wij een mail van Global Collection uit Hamme om het verschuldigd bedrag te betalen met intresten € 336,04 en schadevergoeding € 481,38. Op deze mail stond ik te wachten, om dit verder zetten met test-aankoop. Ik vind het echt zo’n onprofessioneel gedrag en absurd met hun eisen, dat ik persoonlijk blij ben dit met test-aankoop te delen en tot een redelijke eerlijke menselijke oplossing te komen. Het straffe is ook, dat ze de intresten en schadevergoeding berekenen op de vervaldag van de factuur : 22/09/2022. Dat bewijst wederom de onprofessionaliteit van hen. Want, 3x had ik daar op gereageerd dat ze moeten stoppen met die betalingsaanmaningen te sturen enner eerst voor moesten zorgen dat de installatie werkt. Voor mij persoonlijk ging dat over een soort van stalken/pesterij naar ons toe door hen. Er is totaal geen communicatie tussen de verschillende afdelingen van hen : Solar-protect, Group-protect, Voltar-construct, Aqua-protect.

Berichten (3)

Voltar-construct/Energy protect

Naar: B. P.

26/09/2023

Beste,We hebben er alle voordeel bij dat een installatie snel en correct werkt, en hebben de klant steeds op de hoogte gehouden van de ondernomen stappen op vraag van de fabrikant om tot een sluitende oplossing te komen.Indien Test Aankoop dit wenst zullen wij hen privé alle nodige documenten en communicatie bezorgen.Mvg

B. P.

Naar: Voltar-construct/Energy protect

26/09/2023

De installatie werkt nu. Het saldo is betaald geweest op 20 september 2023. Laten we het dan zo afsluiten voor beide partijen. De tussenkomst van Global Collection, op vraag van Energy Protect, is niet echt correct. Zij hebben zich gebaseerd op een factuur met vervaldatum 22/09/2022, terwijl de werking van de installatie pas op 3/7/2023 was. Hier zou een aanpassing van de factuur aangewezen zijn geweest. Wij hoeven geen extra informatie en/of documentatie over de communicatie. Die hebben we. Dan ziet het ernaar uit dat deze klacht hierbij afgesloten is. Gelieve dit te bevestigen aub.

Voltar-construct/Energy protect

Naar: B. P.

28/09/2023

Beste,We hebben uw betaling in goede orde ontvangen, waarvoor dank.We sluiten dan ook het dossier af zoals u aangeeft.Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform