Terug

Betaling annulatiekosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Annulering

Klacht

G. L.

Naar: Sunweb

05/12/2024

Betreft: factuur annulatiekosten van een dubbele boeking Beste, Via jullie website heb ik een reis online geboekt naar Egypte Reservering nummer 5783351 Deze boeking kwam dan ook onmiddellijk op de site te staan onder (MIJN BOEKINGEN). Hierin zie je een volledig gedetailleerde overzicht van je boeking met factuur tot betaling Alles verliep vlotjes en was heel tevreden over jullie service! Deze heb ik dan betaald Na enkele dagen boek ik online een visum bij, zodat we daar geen tijd zouden verliezen. Ik kreeg een gewijzigde factuur met de bijbetaling van 67€ Deze betaling heb over het hoofd gezien. Ik kreeg een telefoontje dat dit dringend moest gebeuren, zoniet zouden ze de boeking annuleren. Ik schrok er even van, je kan mijn reis toch niet annuleren voor 67€?? Dat zou in het reglement staan en heb het onmiddellijk in orde gemaakt. Personeel was heel vriendelijk, wou mij zelfs helpen met de verschillende stappen te volgen voor betaling. Ik kreeg weer een gewijzigde factuur(voldaan) met alle documenten en nieuwe vouchers ( met visum). Voor de zekerheid bel ik nog eens en ik moest mij geen zorgen maken! Dus hebben we meerdere keren telefonisch contact gehad. Ze bedankten mij voor de boeking en wenste mij een fijne vakantie ! 20 november vertrekken we zonder zorgen naar onze bestemming. Die morgen ontvang ik een mail met verzoek tot betaling of mijn reis wordt geannuleerd! Ik antwoord er vlug op dat het niet leuk is weer zo een mail te ontvangen net voor vertrek, daar ik àlles betaald heb. In paniek bel ik terug, ze excuseren zich voor het misverstand. Alles is in orde, maak je geen zorgen, goede reis! En we vertrekken opgelucht naar onze bestemming. 20/11 ontvang ik een mail (deze lees ik pas de dag erna op bestemming)waarin staat dat ik per ongeluk 2 boekingen onder mijn naam heb staan op verschillende data’s. Deze boeking kan: “Betaald worden voor 12h “ geannuleerd worden “ verkopen aan derden Ik bel jullie verschrokken terug Ik weet niets over deze boeking en deze heeft ook nooit op de site :”MIJN SUNWEB/ MIJN BOEKINGEN gestaan! Ik word teruggebeld dat het een vergissing is langs mijn kant, dat ik inderdaad op [ BOEKEN] geklikt heb en dus een reis geboekt heb op een andere datum!! Het staat in het reglement! Ik ontvang dan ook een factuur met annuleringskosten van +_1200€!!! Mijn vakantie was helaas naar de knoppen, zelfs mijn maandelijkse telefoon abonnement werd geblokkeerd door alle telefoontjes en mailverkeer vanuit Egypte. Er is op 6/11 wel een mail gestuurd die ik over het hoofd heb gezien waarin staat: Jouw boeking met boekingsnummer… 448 staat nu klaar in MIJN SUNWEB/MIJN BOEKINGEN Deze staat er duidelijk NIET In. Ik was en ben nog steeds ontzet Ik was al op bestemming en kon niets meer veranderen En nu moet ik annuleringskosten betalen van +_1200€ daar ik deze boeking nooit gemaakt en betaald heb. Jullie hebben het hier ook nooit over gehad tijdens al ons gesprekken, daar het maar een weekje verschilde van datum! Jullie konden toch zien dat het 2 dezelfde boekingen waren en dit niet kon kloppen! Ik voel mij echt opgelicht, want als ik hiervoor onmiddellijk attent op was gemaakt dan had ik mijn boeking nog kunnen verkopen aan derde, nl. mijn zoon en vriendin! Terwijl er pas op 20/11 via mail werd vermeld dat : (Ik heb even gekeken en ik zie dat je 2 boekingen op je naam hebt staan. Boeking 57822448 is niet betaald en de andere boeking 5783351 is wel betaald . Deze boekingen zijn op verschillende data dus ik denk dat je een fout hebt gemaakt en per ongeluk 2 boekingen gemaakt hebt) Hallo, hier komen jullie mee af de dag van vertrek van mijn eerste boeking! Telefonisch was ik niet bereikbaar daar ik in het vliegtuig zat richting Egypte ! De dag erna bel ik jullie, ik was zowiezo te laat en hellemaal ontzet om maar iets te kunnen ondernemen ! Ik ben suikerpatiënt en kreeg gewoon een hypo van heel die bedoening en mijn reis was zowiezo naar de vaantjes. Ik ga niet akkoord met het betalen van de annuleringskosten daar we het op een andere manier hadden kunnen oplossen. Ik voel mij echt misbruikt en opgelicht! In afwachting van jullie antwoord Hoop ik echt dat mijn klacht wordt behandeld. Mvg Leo Giovanna Eerdlaan 11 3600 Genk 0498923894


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform