Klacht Optimal Parking Control bvba ond. Nr. BE 0476.952.364Parkingshop Knokke-HeistGemeenteplein 228300 Knokke-Heist050/34 23 06FeitenOp 02 juli 2021 parkeren we wagen 1-LHF-439 in de Mimosastraat, automaat 141 om 10:09 u.We betaalden de parking € 20 voor 2 dagen, dus tot en met 03 juli 2021, ’s avonds 19:00 u.We plaatsen het parkeer ticket achter de vooruit.Op 9 juli 2021 ontvangen we een retributie brief ref. 832/2183/94676, om omgaand € 30 te storten daar ons voertuig niet over een geldig parkeervergunning beschikte op datum 02 juli 2021 om 11:43 u.Wij melden aan OPC op hun internetsite dat we wel degelijk parkeergeld betaalden.OPC antwoord op 02/07/2021 dat ze de klacht in behandeling hebben en de vordering voorlopig opschorten.OPC meldt ons per mail op datum 16 juli 2021, 15:43, ref. 832/2183/94676, dat we inderdaad betaald hebben voor de parkeertijd. Ze wijzen er wel op dat we een verkeerde nummerplaat hebben ingevoerd, t.t.z. 1LHF43I in plaats van 1LHF439. Ze gaan over tot éénmalige annulatie van de retributie. Bij een volgende retributie voor dezelfde reden zal annulatie niet meer kunnen.Op 9 juli 2021 ontvangen we een retributie brief ref. 832/2184/93801, om omgaand € 30 te storten daar ons voertuig niet over een geldig parkeervergunning beschikte op datum 03 juli 2021 om 12:27 u.Wij melden aan OPC op hun internetsite dat we wel degelijk parkeergeld betaalden.OPC antwoord op 05/07/2021 dat ze de klacht in behandeling hebben en de vordering voorlopig opschorten.OPC meldt ons per mail op datum 16 juli 2021, 17:36, ref. 832/2185/99588, dat we geparkeerd stonden maar dat ze geen parkeervergunning vonden onder nummerplaat 1LHF439. Ze melden dat we misschien een verkeerde nummerplaat hebben ingegeven. Ze eisen daarom een retributie van € 30.Op 22 juli 2021, 11:26, ontvangen we een mail van OPC met een nieuwe retributie met ref. 832/2184/93801, voor het foutief invoeren van de nummerplaat. Ze schrijven dat het niet de eerste keer is dat we deze fout maken, en daarom deze nieuwe retributie.OPC meldt per mail op 27 juli 2021, 12:12, dat ze vaststellen dat we niet akkoord gaan met de vordering. Ze bevestigen behoud van de retributie en eisen betaling binnen de 15 dagen.OPC zendt een betaal herinnering met ref. 832/2184/93801 op 30/07/2021 per brief, met retributie van € 35 i.p.v. € 30.We belden met de dienst met verzoek deze zaak te sluiten maar kregen geen gevolg … en verzoek klachten in te dienen langs de klachten site. We mochten ook een mail zenden naar knokke-heist@parkeren.be.Op 05 augustus 2021, 11:58 melden we nogmaals dat we bij het invoeren van de nummerplaat maar éénmalig een fout hebben gemaakt, daar het ticket geldig was voor 2 dagen. We melden ook dat het ticket aanwezig was achter de vooruit.We melden hun ook dat OPC deze eenmalige fout aanvaard heeft en dat betaling geannuleerd werdt.We krijgen prompt antwoord dat we ons moeten melden “enkel via het e-loket”.Op 18 augustus 2021 kregen we terug een aanmaning ’s brief tot betaling, nu al € 45 i.p.v. € 30.Zover de feiten.Wij betaalden dus de parking éénmalig voor 2 dagen (er is maar één ticket).We maakten een fout om een I te typen i.p.v. een 9.Deze fout werdt ons vergeven en retributie geannuleerd.OPC maakte twee retributies, voor dag 02 en 03 juli 2021 en beweert dat we een 2de fout maakten.Wij zijn niet akkoord.Wat staat er ons nu te doen?Dirk Van LaereElisalei 17Brasschaat0475 44 27 40Wij ontvingen heden, 11-02-2022, een aanmaning van een gerechtdeurswaarder kantoor. kopij in bijlage.Wat raden jullie ons aan?