Terug

betaalde producten nooit geleverd

Closed Openbaar

D-Lightz

Start een klacht

Aard van probleem:

Levering

Klacht

R. B.

Naar: D-Lightz

23/05/2025

In april 2023 hebben wij bij uw zaak D-Lightz de volledige verlichting voor onze woning aangekocht voor een totaalbedrag van € 10.180,36. Deze bestelling is tot op heden niet geleverd, ondanks herhaalde beloftes om tot een oplossing te komen. Omdat onze woning destijds nog in verbouwing was, hebben wij aanvankelijk enkel een voorschot betaald. De heer Michaël Braeken, de winkeluitbater, was op de hoogte van de vertragingen met onze aannemer en stemde ermee in de goederen bij te houden tot wij klaar waren voor levering, mits wij het volledige bedrag vooraf betaalden. Op basis van dit vertrouwen hebben wij het resterende bedrag voldaan. Enkele maanden later, toen wij contact opnamen om de levering in gang te zetten, vernamen wij dat de heer Braeken inmiddels failliet zou zijn. Volgens ons betreft het hier echter geen gewoon faillissement, maar mogelijk fraude. Op het moment dat hij ons vroeg het volledige bedrag te betalen, verkeerde hij al in financiële moeilijkheden en had hij de bestelde producten niet eens op voorraad. Intussen hebben wij elders de verlichting moeten aanschaffen, wat geen sinecure was aangezien alles voorzien was volgens zijn technische plannen. Wij hebben hierdoor extra tijd verloren en onvoorziene kosten moeten maken. Wij eisen daarom de volledige terugbetaling van het bedrag van € 10.180,36. Bij uitblijven van uw betaling zien wij ons genoodzaakt juridische stappen te ondernemen. Wij hopen dit geschil spoedig en naar tevredenheid op te lossen.

Bemiddeling door Testaankoop 09 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform