Terug

Betaalde Bestelling via webshop zonder levering noch respons

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. T.

Naar: Onderdelenwinkel Europa bv

16/11/2018

Bestelling uitgevoerd via webshop maar niets ontvangen doch al wel betaald!Volgens mij is dit een frauduleuze webshop, dus de gevolgen zijn niet enkel voor mij.Ik heb geprobeerd contact op te nemen maar krijg geen respons. Na opzoekingen op het internet zie ik dat ik niet de enige ben.

Berichten (4)

Onderdelenwinkel Europa bv

Naar: S. T.

21/11/2018

Beste Klachtenbox,   Bedankt voor je bericht. Helaas is je bestelling vertraagd door een nog onbekende reden. Onze oprechte excuses hiervoor.   Wij gaan direct navraag doen bij onze leverancier, zodat we kunnen achterhalen wat er mis is gegaan.   We komen  binnen 2 werkdagen  bij je terug met de juiste bezorgdatum van je bestelling.   Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak. Vriendelijke groeten, Klantendienst Fiyo T  078-483989 E  info@fiyo.be W  www.fiyo.be

Onderdelenwinkel Europa bv

Naar: S. T.

23/11/2018

Beste Klachtenbox, Bedankt voor je bericht. Navraag bij onze leverancier heeft uitgewezen dat het door jou bestelde onderdeel midden volgende weer op voorraad wordt verwacht. Zodra jouw bestelling compleet is zullen wij deze direct versturen en je hierover informeren per mail middels een verzendbevestiging.   Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Vriendelijke groeten, Dalila Klantendienst Fiyo Op Vr, 16 Nov at 1:25 PM , Klachtenbox schreef:

S. T.

Naar: Onderdelenwinkel Europa bv

28/11/2018

Geachte Onderdelenwinkel Europa bv,Betreft bestelling 1100056568Zoals ik al vermoedde heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord van jullie en blijf ik bij mijn mening dat jullie een valse/frauduleuze website runnen via de sites www.fiyo.be, www.fiyo.nl, onderdelenstore.be en www.onderdelenwinkel.nl.Ondertussen zijn we ongeveer een maand verder en nog steeds heb ik geen bericht gekregen wanneer het stuk geleverd wordt, of jullie dit hebben noch heb ik mijn al betaalde bedrag terug gekregen!Voor mij is het dus duidelijk dat jullie geen producten verkopen. Jullie werkwijze is eenvoudig: klanten laten bestellen en betalen en daarna niets leveren noch iets van jullie laten horen. Indien de klant toch contact opneemt en jullie eindelijk antwoorden is het steeds met verontschuldigingen en beloven dat het over een week of een maand in orde komt. Verder nemen jullie alle tijd om te antwoorden op beoordelingen via het internet, maar laten jullie je klanten met huidige bestellingen in de kou staan door niet te communiceren.Deze strategie zie je duidelijk op o.a. volgende website met recensies over jullie bedrijf: https://www.prijsvergelijk.nl/reviews/fiyo.htmlVoor mij is de maat vol. Ik moet het bestelde onderdeel niet meer hebben (want jullie verkopen toch niets) en verwacht mijn betaalde bedrag terug op mijn rekening tegen ten laatste woensdag 5 december.Indien het er niet op staat zal ik klacht neerleggen bij onderstaande instanties in Nederland en in Belgie en eveneens vragen naar een onderzoek wegens frauduleuze praktijken.Klacht bij het Europees centrum voor de consument (eccbelgie.be en eccnederland.nl)En verder in Belgie:- Mijn politiekantoor- De Economische Inspectie (https://economie.fgov.be/nl/node/89)- Test-aankoop- BeCommerce- en in Nederland:- Politiekantoor Eindhoven- Thuiswinkel en de geschillencommissie (https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/webshop/)- De ConsumentenbondMet vriendelijke groet,Bart TOp woensdag 28 nov, 11u

Onderdelenwinkel Europa bv

Naar: S. T.

30/11/2018

Beste Klachtenbox, Bedankt voor je bericht. Helaas kunnen wij jouw bestelling niet meer annuleren of terugbetalen gezien deze inmiddels is verzonden. Volgens de gegevens van de track and trace link van GLS dit zou vandaag geleverd moeten worden. Via de website van GLS kun je de status van je bestelling in hun proces volgen:  s:gls-group.eu/BE/vl/home. Jouw track and trace code (barcode) is:57010062247884 Ik adviseer je om de bestelling te weigeren bij aflevering, mocht je hebben gekozen voor aflevering bij een ophaalpunt dan komt het pakket na 7 dagen automatisch retour. Zodra wij je pakket retour hebben ontvangen bevestigen wij dit per mail en storten wij het aankoopbedrag aan je retour. Mijn excuses voor het ongemak. Vriendelijke groeten, Lorenza Klantendienst Fiyo On Wed, 28 Nov at 11:22 AM , Klachtenbox


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform