Uw aanvraag (490120) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Rebecca, 1 mrt. 2022 14:36 CETBeste,Wij hebben de klant inmiddels gea¯nformeerd over het volgende:Wat vervelend dat u vindt dat wij onbetrouwbaar zijn. In onze ogen ook wel onterecht. We lichten dit graag toe. Uw reis is bij ons geboekt, maar de uitvoerende reisorganisatie is Alltours. Zij hebben aangegeven dat de reis is geannuleerd, maar de reden hiervan krijgen wij helaas zelden door. We hebben navraag gedaan en het blijkt dat de luchtvaartmaatschappij de vlucht heeft geannuleerd en geen vervangende vlucht heeft kunnen aanbieden. In dat geval wordt de reis helaas geannuleerd. Bij een annulering ontvangt u - conform ANVR-voorwaarden de betaalde reissom terug, maar wel exclusief eventueel betaalde creditcardkosten, premie voor de annuleringsverzekering en de SGR-bijdrage (die u dekt bij financieel onvermogen van het reisbureau of de reisorganisatie). In uw geval zit het verschil hem met name in de annuleringsverzekering. Deze is ten tijde van boeking afgesloten en gaat direct in. U heeft genoten van deze dekking tot aan de annulering. Een restitutie van deze premie vanuit Allianz, de verzekeraar is er dan ook niet. U kan dit vergelijken met een zorgverzekering. U betaalt er elke maand voor, maar het wordt niet altijd gebruikt ondertussen bent u wel gedekt geweest. We begrijpen dat een annulering vervelend is, maar hebben hierin netjes de regels van de ANVR en de wet die er geldt voor verzekeringen opgevolgd. Het spijt me u niet beter te kunnen informeren.Zodoende vertrouwen wij erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,RebeccaCustomer Service dé VakantieDiscounter----------------------------------------------Klachtenbox, 24 feb. 2022 08:07 CET [ERVX6P-873O]   [ERVX6P-873O]