Terug

betaald bedrag werd niet volledig terugbetaald

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: De VakantieDiscounter

24/02/2022

Beste, ik bestelde een reis via vakantiediscounter en betaalde het gevraagde voorschot. Wij hadden eveneens een annulatieverzekering genomen. Nu annuleert vakantiediscounter onze reis en betalen de annulatieverzekering niet terug. Wij hebben geen annulatie gedaan dus vind ik niet dat wij voor deze kosten moeten opdraaien. Zij weigeren ons het volledige betaalde bedrag terug te betalen. Zou u hier willen tussenkomen zodat wij alsnog ons volledig betaalde som zouden kunnen recuperen aub? Alvast bedankt.

Berichten (7)

De VakantieDiscounter

Naar: A. D.

01/03/2022

Uw aanvraag (490120) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Rebecca, 1 mrt. 2022 14:36 CETBeste,Wij hebben de klant inmiddels gea¯nformeerd over het volgende:Wat vervelend dat u vindt dat wij onbetrouwbaar zijn. In onze ogen ook wel onterecht. We lichten dit graag toe. Uw reis is bij ons geboekt, maar de uitvoerende reisorganisatie is Alltours. Zij hebben aangegeven dat de reis is geannuleerd, maar de reden hiervan krijgen wij helaas zelden door. We hebben navraag gedaan en het blijkt dat de luchtvaartmaatschappij de vlucht heeft geannuleerd en geen vervangende vlucht heeft kunnen aanbieden. In dat geval wordt de reis helaas geannuleerd. Bij een annulering ontvangt u - conform ANVR-voorwaarden de betaalde reissom terug, maar wel exclusief eventueel betaalde creditcardkosten, premie voor de annuleringsverzekering en de SGR-bijdrage (die u dekt bij financieel onvermogen van het reisbureau of de reisorganisatie). In uw geval zit het verschil hem met name in de annuleringsverzekering. Deze is ten tijde van boeking afgesloten en gaat direct in. U heeft genoten van deze dekking tot aan de annulering. Een restitutie van deze premie vanuit Allianz, de verzekeraar is er dan ook niet. U kan dit vergelijken met een zorgverzekering. U betaalt er elke maand voor, maar het wordt niet altijd gebruikt ondertussen bent u wel gedekt geweest. We begrijpen dat een annulering vervelend is, maar hebben hierin netjes de regels van de ANVR en de wet die er geldt voor verzekeringen opgevolgd. Het spijt me u niet beter te kunnen informeren.Zodoende vertrouwen wij erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,RebeccaCustomer Service dé VakantieDiscounter----------------------------------------------Klachtenbox, 24 feb. 2022 08:07 CET [ERVX6P-873O] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [ERVX6P-873O]

A. D.

Naar: De VakantieDiscounter

02/03/2022

Beste Ik ben niet tevreden noch akkoord met uw antwoord. Graag het VOLLEDIGE bedrag terugstorten. NERGENS staat als JULLIE annuleren dat wij hiervoor financieel moeten opdraaien. We vinden het zo al erg genoeg dat onze reis geannuleerd werd. Zouden wij geen schadevergoeding kunnen eisen?Wij zijn blijkbaar niet de enige slachtoffers...MvgAn

De VakantieDiscounter

Naar: A. D.

08/03/2022

Uw aanvraag (503300) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Rebecca, 8 mrt. 2022 17:17 CETBeste,Wij blijven bij ons standpunt.Bij een annulering ontvangt u - conform ANVR-voorwaarden de betaalde reissom terug, maar wel exclusief eventueel betaalde creditcardkosten, premie voor de annuleringsverzekering en de SGR-bijdrage (die u dekt bij financieel onvermogen van het reisbureau of de reisorganisatie). In uw geval zit het verschil hem met name in de annuleringsverzekering. Deze is ten tijde van boeking afgesloten en gaat direct in. U heeft genoten van deze dekking tot aan de annulering. Een restitutie van deze premie vanuit Allianz, de verzekeraar is er dan ook niet.Met vriendelijke groet,RebeccaCustomer Service dé VakantieDiscounter----------------------------------------------Klachtenbox, 2 mrt. 2022 12:18 CET [L78QY5-V202] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [L78QY5-V202]

A. D.

Naar: De VakantieDiscounter

08/03/2022

Beste,Kan u ons eens uitleggen WAAROM wij financieel moeten opdraaien voor iets wat buiten onze wil, beslissing gebeurt? Wij, de consument, zijn hier 2x dupe....1) onze reis werd geannuleerd EN NIET DOOR ONS2) jullie geven ons een financiële kater van bijna 150 euroWij blijven ook bij ons standpunt. Indien WIJ de annulatie zouden gedaan hebben zou u het RECHT hebben om ons kosten in rekening te brengen. Maar nu annuleren WIJ NIET dus de kosten kunnen niet door ons gedragen worden.Graag terugbetaling van de afgehouden kosten.MvgAn

De VakantieDiscounter

Naar: A. D.

08/03/2022

Uw aanvraag (517180) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Mascha, 8 mrt. 2022 20:38 CETBeste,Wij blijven bij ons standpunt.Bij een annulering ontvangt u - conform ANVR-voorwaarden de betaalde reissom terug, maar wel exclusief eventueel betaalde creditcardkosten, premie voor de annuleringsverzekering en de SGR-bijdrage (die u dekt bij financieel onvermogen van het reisbureau of de reisorganisatie). In uw geval zit het verschil hem met name in de annuleringsverzekering. Deze is ten tijde van boeking afgesloten en gaat direct in. U heeft genoten van deze dekking tot aan de annulering. Een restitutie van deze premie vanuit Allianz, de verzekeraar is er dan ook niet.Met vriendelijke groet,MaschaCustomer Service dé VakantieDiscounter----------------------------------------------Klachtenbox, 8 mrt. 2022 19:09 CET [PMDOYM-QKXM] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [PMDOYM-QKXM]

A. D.

Naar: De VakantieDiscounter

09/03/2022

Beste, Wij krijgen de indruk dat jullie automatische antwoorden versturen. Onze vraag was :Kan u ons eens uitleggen WAAROM wij financieel moeten opdraaien voor iets wat buiten onze wil, beslissing gebeurt?Wij, de consument, zijn hier 2x dupe....1) onze reis werd geannuleerd EN NIET DOOR ONS2) jullie geven ons een financiële kater van bijna 150 euroWij blijven ook bij ons standpunt. Indien WIJ de annulatie zouden gedaan hebben zou u het RECHT hebben om ons kosten in rekening te brengen. Maar nu annuleren WIJ NIET dus de kosten kunnen niet door ons gedragen worden.Ik kan nergens terugvinden dat wij mieten opdraaien indien de annulatie door iemand anders dan WIJ gedaan wordt.Graag terugbetaling van de afgehouden kosten.MvgAn

De VakantieDiscounter

Naar: A. D.

06/04/2022

Uw aanvraag (518072) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Saida, 4 apr. 2022 11:39 CESTBeste meneer/mevrouw,De dekking van de annuleringsverzekering gaat direct in op de boekingsdatum.U heeft derhalve van deze dekking gebruik gemaakt tot aan de datum van annulering, vandaar dat het bedrag van de annuleringsverzekering niet is terug gestort.Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,SaidaCustomer Service dé VakantieDiscounter----------------------------------------------Klachtenbox, 9 mrt. 2022 09:38 CET [E496WV-PXGV] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [E496WV-PXGV]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform