Terug

Bestelling niet ontvangen !!

In behandeling Openbaar

De Bijenkorf

Start een klacht

Aard van probleem:

Levering

Klacht

D. M.

Naar: De Bijenkorf

08/12/2025

Ik wens via deze weg een officiële klacht in te dienen met betrekking tot een bestelling geplaatst bij De Bijenkorf. Volgens de trackinggegevens van PostNL werd mijn pakket, een Dyson Airwrap, op 5 november 2024 om 19:54 geleverd. Ik kan echter aantonen dat er op geen enkel moment een levering aan mijn adres heeft plaatsgevonden.. Op het moment van de vermeende aflevering waren wij thuis, wat eveneens bevestigd kan worden aan de hand van camerabeelden. Er werd niet aangebeld, er is geen pakket afgegeven aan mijn deur en er is niets gedeponeerd op het terrein. Onmiddellijk na de digitale melding “pakket geleverd” ben ik buiten gaan kijken, zonder resultaat. Ook buren hebben geen afgifte ontvangen. Op de camerabeelden van zowel de dag van de vermeende levering als de dagen erna is op geen enkel moment een koerier te zien aan ons adres. Reeds de dag na de melding heb ik telefonisch contact opgenomen met De Bijenkorf. Daar werd mij meegedeeld dat ik nog twee tot drie dagen diende af te wachten omdat PostNL-chauffeurs wel vaker pakketten scannen vóór effectieve levering. Na het verstrijken van deze termijn is er echter niets geleverd en is er ook geen nieuwe poging ondernomen. Bij een volgend contact kon men mij enkel meedelen dat volgens GPS-gegevens het pakket “op onze straat” was geweest, wat gezien de aanwezigheid van huisnummer 375 en 375A uiteraard niet kan beschouwd worden als bewijs van correcte aflevering. Er werd geen handtekening gevraagd bij aflevering, wat onbegrijpelijk is gezien de waarde van het artikel. Verder wens ik te benadrukken dat De Bijenkorf zowel terugbetaling als herlevering expliciet weigert en dit uitsluitend baseert op het gegeven dat er in het verleden één pakket verloren is gegaan. Men beroept zich tevens op zogenaamd sluitende gps-registratie, die zou aantonen dat de chauffeur op de Mechelsesteenweg is geweest. De Mechelsesteenweg is evenwel een zeer lange verkeersas met meerdere panden die hetzelfde nummer dragen, waaronder huisnummer 375 en 375A. Een algemene gps-locatie op deze baan vormt juridisch en feitelijk geen enkel bewijs van correcte overhandiging aan mijn specifieke adres. De bijbehorende digitale statusmelding kan dan ook niet dienen als geldig afleveringsbewijs, zeker niet wanneer er aantoonbare camerabeelden aanwezig zijn die bevestigen dat er nooit een bezorger aan de deur is geweest. De weigering van herlevering of terugbetaling op basis van een eerder verdwenen pakket is bovendien wettelijk onaanvaardbaar, aangezien een verkoper verantwoordelijkheid draagt tot aan de effectieve fysieke aflevering, ongeacht eerdere logistieke fouten of historische dossiers. Bovendien heb ik in het verleden nog een Dyson besteld en deze was correct geleverd aanbellen en wachten op de eigenaar. Ik heb dus een zeer duur product betaald dat ik nooit heb ontvangen, ondanks onweerlegbaar bewijs. De Bijenkorf blijft echter weigeren enige vorm van compensatie of herlevering toe te kennen. De manier waarop dit dossier behandeld wordt, ervaar ik als bijzonder onprofessioneel en consumentonvriendelijk, temeer omdat ik telkens correct en tijdig heb gereageerd en alle nodige informatie heb aangeleverd. Ik verzoek u daarom beleefd maar dringend om deze klacht officieel te behandelen,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform